۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۲۲۹۹۷
مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز:

حوزه های علمیه رسالت هدایت فکری جامعه را بر عهده دارند

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که حوزه های علمیه رسالت هدایت فکری جامعه را بر عهده دارند، گفت: مدارس علمیه لازم است در میان مردم و در مهم‌ترین نقاط شهر تأسیس شوند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سالک، مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در عصر حاضر، اظهار داشت: حوزه های علمیه رسالت هدایت فکری جامعه را بر عهده دارند.


وی یکی از مؤلفه های شهر سازی اسلامی را شیوه چینش مراکز مهم شهری، مدارس، بازار و مساجد عنوان و تأکید کرد: مدارس علمیه لازم است در میان مردم و در مهم‌ترین نقاط شهر تأسیس شوند، این چینش را می توان از مؤلفه‌های شهرسازی اسلامی دانست.


مدیر مدرسه سالار شهیدان تبریز با بیان این‌که حوزه های علمیه دارای شعاع اثرگذاری مشخصی در سطح شهر هستند، افزود: حوزه های علمیه و طلاب می توانند در تعامل با مردم در ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه های دینی مؤثر عمل کنند.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که امروزه شهرهایی مانند تبریز به صورت کلا‌نشهر رشد و گسترش یافته است، از این رو برای حفظ ارتباط میان مردم و حوز های علمیه لازم است مدارس علمیه در سطح شهر پراکنده باشند تا شعاع اثرگذاری خود را حفظ کنند.


این استاد حوزه علمیه تبریز مسجد را هویت‌بخش محلات و شهرها دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه تأمین کننده خوراک فکری مردم به صورت غیرمستقیم هستند، حضور طلاب در جامعه الگوی زندگی اسلامی را در ارتباط با مردم و به صورت غیرمستقیم القا می کند.


وی تصریح کرد: مدرسه علمیه سالار شهیدان در حقیقت در راستای این سیاست و رویکرد در کنار مسجد سالار شهیدان و در محله‌ای خیابان که محله اجداد مقام معظم رهبری است و دارای بستر آماده برای ترویج آموزه های اسلامی است تأسیس شده است. 


وی با اشاره به موفقیت‌های طلاب این مجموعه و ممتاز بودن آن‌ها، تصریح کرد: این حوزه علمیه از استعدادهای خوب حوزوی برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد رتبه‌ها و نمرات خوب تحصیلی از طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان بوده‌ایم./854/302/ب2

ارسال نظرات