۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۲۲۹۶۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد؛

میزبانی هرمزگان از ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس در استان خبر داد و گفت: این جشنواره از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در هرمزگان برگزار می شود.
درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس ۸ تا ۱۰ اردیبهشت در هرمزگان برگزار می شود.

 

وی در ادامه افزود: گروه های مختلف فرهنگی – هنری در برگزاری و مشارکت برنامه های مختلف ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس باید آمادگی کامل داشته و نهایت تلاش خود را در راستای بهره گیری از مشارکت حداکثری هنرمندان و علاقه مندان به این حوزه بکار گیرند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در این جشنواره، برنامه های متنوعی با پیگیری های دبیرخانه دائمی خلیج فارس با حضور استان های ساحلی خلیج فارس تدارک دیده شده که از 8 اردیبهشت آغاز و تا 10 اردیبهشت ماه پایان می یابد.

 

دبیر ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس ضمن تشریح برنامه های این جشنواره، گردهمایی علمی خلیج فارس، افتتاح موزه  نقشه خلیج فارس، اکران فیلم مستند داستانی جزیره رنگین و فستیوال موسیقی اقوام خلیج فارس با حضور گروه های موسیقی عربی الغدیر، بختیاری آواب، لیان بوشهر و هرمزگان را از جمله این برنامه ها برشمرد.

 

درویش نژاد گفت: افزون بر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه، رأی زنی های لازم با هیأت دولت برای حضور سایر وزیران در حال انجام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشن یک هفته ای اردیبهشت تئاتر از ۱۶ الی ۲۳ اردیبهشت ماه در مکان ها و سالن های مختلف استان خبرداد و آن را از مهم ترین رویداد هنری و نمایشی استان یاد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این برنامه همزمان با بندرعباس در شهرستان های میناب، رودان، پارسیان و بستک برگزار می شود.

 

درویش نژاد ضمن تشریح برنامه اردیبهشت تئاتر ابراز داشت: این روز، خانواده بزرگ تئاتر استان گرد هم می آیند تا ضمن تازه شدن دیدارها از برنامه ها و فعالیت های هنری هم دیگر مطلع و نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام کنند.

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر مونولوگ در بندر عباس در روز 25 اردیبهشت در بندرعباس خبرداد و اذعان داشت: این نمایش با اهدافی همچون؛ شناسایی استعداد های نمایشی و معرفی آنها، افزایش خلاقیت در هنرمندان و دانشجویان نمایش، ارتقای قابلیت مدیریتی دانشجویان در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی – هنری برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند تا  ۱۵ اردیبهشت آثار خود رابه دبیرخانه جشنواره واقع در فرهنگسرای طوبی، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر خلیج فارس ارسال کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات