۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۲۲۷۳۲
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

پیشرفت و عدالت جامعه در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به عمل نکردن دولت به اقتصاد مقاومتی، گفت: در جمهوری اسلامی ایران با وجود این که رهبر معظم انقلاب از سال 88 به بعد را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند ولی متأسفانه هم دولت قبل و هم این دولت نه به سمت پیشرفت حرکت کردند و نه عدالت را توانستند در جامعه برقرار کنند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، با اشاره به آیه 90 سوره نحل رعایت عدل و احسان را از ضروریات حکومت اسلامی دانست و اظهار داشت: عدل به معنی این است که هر کسی به حق خود برسد و با توجه به این معنی در نظام جمهور اسلامی باید پست ها و شغلها به افراد شایسته سپر ده شود و احسان هم فراموش نشود و هر کس به نزدیکان خود احسان کند.

 

وی افزود: در جامعه اسلامی حاکم باید عدالت داشته باشد که هیچ کس از حق خود محروم نشود و همچنین بایدعلاوه بر فرهنگ احسان به نزدیکان در جامعه هم احسان وجود داشته باشد و بنیادهای خیریه وجود داشته باشند تا به مردم مستمند کمک کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خاطرنشان کرد:  عدل، احسان و کمک به نزدیکان که در آیه 90 سوره نحل آمده است از مبانی اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد سالمی را نوید می‌دهد و مبانی اقتصادمقاومتی در آیات و روایات بیان شده است و سپس خداوند در ادام این ایه از فحشاء و منکر نهی می کند.


وی با توجه به ادامه این آیه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سالم اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) هر وقت خطبه می خوانند آخر آن می گفتند خدیا ما را از پند گیرندگاین قرار ده که به پند عمل می کنند که این به معنی اهمیت عمل به معروف و پذیرش معروف است.

 

امام جمعه پردیسان به عملکرد چهارساله حکومت حضرت علی(ع) اشاره و ابراز داشت: ایشان در برابر بیت المال بسیار حساس بود و ان را بین فقرا و ثروتمندان بالسویه تقسیم می کرد؛ چاه‌های زیادی را حفر می کرد و وقف عام می نمود و شبانه به مستمندان کمک می کرد، مالیات را با خود اظهاری از مردم می‌گرفت  و هیچ چیز از مال دنیا را برای خود نمی‌خواست و خود و فرزندانش با قناعت زندگی می‌کردند.

 

وی با بیان این که حضرت علی(ع) در حکومت خود حق مظلوم را از ظالم می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران با وجود این که رهبر معظم انقلاب از سال 88 به بعد را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند ولی متأسفانه هم دولت قبل و هم این دولت نه به سمت پیشرفت حرکت کردند و نه عدالت را توانستند در جامعه برقرار کنند.


امام جمعه پردیسان با اشاره به آیه 108 سوره انعام فحاشی بر علیه ادیان دیگر را عملی غیر اسلامی دانست و اظهار داشت: شیعه بودن قوانینی دارد که باید آنها را رعایت کنیم و کسانی که در لندن به نام تشیع کار می‌کنند و کسانی که اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند در حقیقت به اسلام ضربه می‌زنند و به دنبال تضعیف تشیع هستند.

 

وی با بیان این که از نظر حضرت علی(ع) غلو کنندگان و کسانی که جایگاه ائمه را کوچک می‌شمارند هلاک خواهند شد، افزود: گروه‌هایی مانند تشیع انگلیسی که راهبردشان فحش است و عید الزهرا را به شدت تبلیغ می کند و دهه محسنیه را تبلیغ می‌کنند و حدود 20 شبکه ماهواره ای دارند، هدفشان دشمن تراشی برای تشیع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که امروز عصر اطلاعات و فضای مجازی است، گفت: آنها از کلمات و اسامی حق برای شبکه‌های خود استفاده می‌کنند ولی باطل را اراده دارند؛ همانطور که شاه هم برای امام حسین(ع) روضه می‌خواند ولی مرادش انحراف افکار عمومی بود.

 

وی با بیان این که باید به جای فحش به نقد عملکرد مخالفان بپردازیم، خاطرنشان کرد: تشیع انگلیسی با فحاشی نسبت به مقدسات اهل سنت جوانان ساده اهل سنت را از این طریق جذب گروه‌های تروریستی می‌کنند و به عراق و شام می فرستند.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به توصیه کارتر بعد از 8 سال ریاست جمهوری به شیوخ عرب که ستیز با ایران به نفع هیچ کس نیست، یادآور شد: تمام کسانی که در آمریکا حکومت کردند در دشمنی با ایران بودند و مهمترین مشکلشان ایران بود و در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید از در دوستی وارد شد و از طریق جنگ نرم می‌خواهند با ساختن تشیع انگلیسی به این ملت ضربه بزنند اما این ملت به قدری تنومند و ریشه دار است که این نقشه‌ها بر او تأثیری نخواهد داشت و با اقتصاد مقاومتی شاخ آمریکا را خواهد شکست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در پردیسان حدود 1950 نفر معتکف داشته است، گفت: با وجود این که در این سال‌ها غرب تمام تلاش رسانه‌ای خود را بر روی جوانان و بانوان متمرکز کرده است اما شاهد این هستیم که بیش از 70 درصد معتکفین جوانان و بیش از نصف آنان بانوان هستند که با ندای این الرجبیون در صحنه حاضر می‌شوند.

 

وی با اشاره به 5 اردیبهشت و معجزه طبس ابراز داشت: این ملت شکست ناپذیر است و تا وقتی خدا را در نظر داشته باشیم خدا ما را فراموش نخواهد کرد؛ اعتکاف نماد بندگی و عبودیت در برابر خداوند است و باید از این فرصت استفاده کنیم و به عبادت بپردازیم و اعمال و عبادات این ایام را بجا آوریم.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که در طول سال هم باید در مساجد شرایط برای اعتکاف فراهم باشد، خاطرنشان کرد: باید شرایط فراهم باشد تا هر کس که در طول سال دلش گرفت به اعتکاف برود و این فرهنگ را جا بیاندازیم زیرا این فرهنگ است که ما را نجات خواهد داد و آمریکا را از ما می‌ترساند./843/پ202/ج

حسنی
ارسال نظرات