۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۱۷۱
آیت الله کعبی:

آیت الله بهجت نماد اقتدار معنوی روحانیت و حوزه های علمیه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای نگهبان گفت: آیت الله بهجت معلم اخلاق سه نسل از انقلاب اسلامی ایران بود.
آيت الله بهجت
 
آیت الله عباس کعبی، عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رحلت عارف کامل و فقیه بزرگ اهل بیت(ع) حضرت آیت الله بهجت را به ساحت مقدس حضرت حجت(ع)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، طلاب حوزه های علمیه و همه مومنان و ارادتمندان وی تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: آیت الله بهجت نماد اقتدار معنوی روحانیت و حوزه های علمیه بود.

وی در ادامه افزود: این فقیه پرهیزگار، با تقوا و عالی مقام، در یک قرن تلاش در حوزه های علمیه نجف، کربلا و قم، شاگردان بسیاری را تربیت و به جهان اسلام تقدیم كرد.

آیت الله کعبی با بیان این‌که قدرت تأثیرگذاری اخلاقی و معنوی حضرت آیت الله بهجت از نکات برجسته این عالم ربانی بود اظهار داشت: ایشان معلم اخلاق سه نسل انقلاب اسلامی بود و همواره در طلاب و فضلای حوزه های علمیه، کارگزاران نظام و اقشار مختلف مردم تأثیرات معنوی شگرفی ایجاد می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این عالم ربانی جذبه معنوی فوق العاده ای داشت و توانست آمیختگی فقه و عرفان اسلامی را در عصر ما به نمایش بگذارد.

وی همچنین تصریح کرد: در جهان امروز که بساط عرفان های کاذب و دروغین بسیار گسترده شده است، حضرت آیت الله بهجت می تواند مسیر حقیقی عرفان را به همگان و به ویژه نسل جوان نشان دهد.

آیت الله کعبی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر تخصص در فقه، اصول، معنویات و عرفان، در دوران دفاع مقدس نیز همواره عامل روحیه بخش رزمندگان اسلام بود.
ارسال نظرات