۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۷۸۹

میز احزاب در ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان ‌شرقی از راه اندازی میز احزاب در این ستاد خبر داد.
ستاد انتخابات كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اکبر غفاری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی‌ داریم انتخاباتی شفاف و روشن را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: میز احزاب در محل ستاد انتخابات استان آذربایجان ‌شرقی در نظر گرفته‌ایم تا نمایندگان احزاب، نامزدها و رسانه‌ها در این محل حضور داشته‌ باشند.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین واجدان شرایط شرکت در انتخابات با یک میلیون و 105 هزار و 285 نفر در تبریز و کم‌ترین تعداد واجدان شرکت در انتخابات در استان در چاراویماق با 20 هزار و 81 نفر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: پس از دریافت لیست‌های 30 نفره معتمدان از 42 فرمانداری و بخشداری استان جلسه‌ای با حضور یک هزار و 260 نفر معتمد برگزار شد که در نهایت 294 نفر از آنان به عنوان هیئت‌های اجرایی از معتمدان انتخاب شدند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در خصوص ترکیب هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها اظهار داشت: هیئت‌های 11 نفره اجرایی متشکل از سه نفر نیروی رسمی و هشت نفر معتمد است.

غفاری در خصوص مشخصات اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان ‌شرقی گفت: 24 درصد اعضا دارای میانگین سنی 40 تا 45 سال، 9/54 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 6/55 درصد اعضا کارمند هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی اضافه کرد: 2 هزار و 765 صندوق اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده که در مقایسه با دوره پیشین 8/5 درصد رشد داشته ‌است.

غفاری با بیان اینکه از این تعداد 2 هزار و 15 صندوق ثابت و 750 صندوق سیار است، افزود: یک‌ هزار و 509 شعبه از این تعداد روستایی و یک ‌هزار و 256 شعبه شهری است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد شعبه‌ها در شهرستان تبریز با 700 شعبه مستقر است که از این تعداد 610 صندوق شهری و 90 صندوق روستایی و 671 صندوق ثابت و 29 صندوق سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان ‌شرقی افزود: بیشترین شعبه‌های اخذ رای در تبریز با 31/25 درصد شعب و کم‌ترین آنها در جلفا با 24/2 درصد شعبه‌ها است.

وی جمعیت آذربایجان ‌شرقی را 3 میلیون و 603 هزار و 456 نفر خواند و اظهار داشت: از این تعداد 2 میلیون و 461 هزار و 555 نفر معادل 31/68 درصد جمعیت استان واجد شرایط رای دادن است.

غفاری تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و 250 هزار و 759 نفر معادل 7/34 درصد مرد و یک میلیون و 199هزار و 593 نفر معادل 29/32 درصد زن هستند.

وی در خصوص تعداد رای اولی‌های آذربایجان ‌شرقی نیز گفت: 44 هزار و 350 نفر در این دوره از انتخابات رای اولی هستند که معادل 23/1 درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات را شامل می‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی افزود: در 9 انتخابات گذشته ریاست‌ جمهوری بیشترین مشارکت مردم آذربایجان ‌شرقی در سومین دوره با 66/77 درصد و کم‌ترین میزان مشارکت در دوره ششم با 98/43 درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی در ادامه با اشاره به تشکیل ستادهای انتخاباتی اظهار داشت: اعضای ستاد پنج نفره بازرسی انتخابات استان مشخص شده‌اند و برای هر حوزه نیز سه نفر مد نظر قرار گرفته ‌است که در مجموع 126 نفر را شامل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی در ادامه با اشاره به نص صریح قانون در خصوص کمیته صیانت از آرا نیز اظهار داشت: هر یک از نامزدها می‌توانند نمایندگانی به ستادهای انتخاباتی و شعب اخذ رای اعزام کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که تعداد نامزدهای انتخابات بیش از شش نفر نباشد، 16 هزار و 536 نفر بازرس از سوی کاندیداها می‌توانند از نخستین ساعات اخذ رای تا پایان شمارش آرا در مراکز اخذ رای حضور یابند.
ارسال نظرات