۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۹۷۰۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تقویت جاذبه‌ معنوی در عزاداری‌ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که عزاداری برای ائمه اطهار(ع) باید با معرفت و شناخت واقعی همراه باشد، گفت: ائمه اطهار(ع) نقش زیادی در تبیین معارف دینی ما داشتند.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز ‌در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گرگان با تأکید براین که جاذبه های عزاداری به خصوص مراسم ابا عبدالله الحسین (ع) باید معنوی تر باشد، گفت: اگر این جاذبه های معنوی کم شود و تنها شکلی باشد، بدون شک خطر احساس خواهد شد.

به گفته وی،‌ باید در مراسم از اشعار و کلماتی استفاده کنیم تا جوانان جذب شوند و به دنبال ماهیت اصلی و فلسفه واقعی قیام عاشورا بروند.

وی با اشاره به این که طبل، دهل و گهواره ما را از هدف دور می کند، تصریح کرد:‌ این گونه ابزار معیار نیست، بلکه معیار سخنان ائمه به خصوص امام جعفر صادق(ع)، امام باقر(ع) و امام رضا(ع) است که در خصوص عزاداری امام حسین(ع) سخنانی را ارائه کردند.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: بدون شک برنامه های مذهبی در جامعه ما نقش مؤثری دارند و دور کردن پیرایه ها و خرافات از مراسم عزاداری به خصوص عزاداری امام حسین(ع) کاری شایسته است که به خوبی در استان صورت گرفت.

آیت الله نورمفیدی گغت:‌ مراسم عزاداری در واقع اصل بر اقامه عزا بر اباعبدالله الحسین(ع) است، زیرا در گذشته این پیرایه ها و خرافات نبود و در مورد گریه ها، زیارت بر امام حسین(ع) فلسفه های مختلف و سخنان بزرگان و ائمه زیاد وجود دارد و باید در این زمینه کارهای خوبی صورت گیرد. 

امام جمعه گرگان ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در واقع می تواند مرکز خاص و مهم تربیتی در جامعه ما باشد و اگر این مراکز و فلسفه ها در کشور و جامعه ما اجرا شود، محور برنامه های ما نیز عزاداری خواهد بود و از حواشی به دور خواهیم ماند.

وی یادآور شد: در مجموع عزاداری برای ائمه اطهار(ع) باید با معرفت و شناخت واقعی همراه باشد، زیرا ائمه نقش زیادی در تبیین معارف دینی ما دارند، به گونه‌ای که امام صادق‌(ع) اسلام را از طریق عترت و اهل بیت تبیین کرد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان سخنان خود از وجود برخی مکان های غیر فرهنگی در اطراف مرکز استان انتقاد کرد و گفت: مسؤولان و متولیان باید با این گونه مراکز غیر قانونی برخورد کنند تا از تبلیغات بعدی آن جلوگیری شود./950/پ202/س
ارسال نظرات