۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۹۹۷۰۰
در پی تداوم بازداشت توفیق العامر؛

خطیب جمعه ربیعیه عربستان خواستار آزادی شیخ توفیق العامر شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان بر لزوم آزادی شیخ توفیق العامر تاکید کرد.
شيخ عبدالكريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل خطیب جمعه ربیعیه عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر، آزادی شیخ توفیق العامر را خواستار شد و گفت: خواسته های شیخ توفیق العامر از ساده ترین موارد حقوقی است که ملت های پیشرفته جهان در عصر کنونی از بهره مند هستند.

وی افزود: جهانیان هنگامی که می شنوند ملت های منطقه خواستار پایان یافتن نظام پادشاهی و جایگزینی نظام سلطه مشروطه هستند به شدت شگفت زده می شوند و با چشم تمسخر به ما می نگرند.

حجت الاسلام الحبیل ارتحال آیت الله حکیم را تسلیت گفت و تصریح کرد: آیت الله حکیم از بزرگترین علمای نجف اشرف بود که عمر شریف خود را صرف تبلیغ دین و مذهب کرد و صبر و استقامت فراوانی در این راه از خود نشان داد.

خطیب جمعه ربیعیه عربستان به درگذشت نجم الدین اربکان نخست وزیر پیشین ترکیه و رهبر حزب اسلام گرای سعادت این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اربکان توانست ترکیه را از وضعیت کمونیستی و غرب گرایی نجات دهد و اسلام را بر این کشور حاکم ساخت.

وی ادامه داد: اربکان اولین فردی بود که به ندای امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس لبیک گفت و راهپیمایی میلیونی را با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به راه انداخت.

گفتنی است شیخ توفیق العامر خطیب جمعه هفوف عربستان، بامداد یکشنبه به دلیل درخواست اصلاح نظام سیاسی این کشور و برپایی نظام سلطه مشروطه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد./980/گ
ارسال نظرات