۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۹۹۵۴۲
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

بشیران جوان جهانی بیندیشند و منطقه ای عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استفاده از روش های جذاب همراه با نشاط و نو آوری را از ویژگی های تبلیغی بشیران جوان دانست.
حجت الاسلام احمد زادهوش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز در نشست علمی کاربردی تبلیغ ویژه بشیران جوان اعزامی در ایام نوروز که صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه برگزار شد گفت: تبلیغ در حقیقت نوعی رسیدگی به خود است و لازم است در مرحله نخست مبلغان هنگام مطالعه و یادگیری مطالب برای آموزش به دیگران ابتدا خود را مخاطب قرار دهند.

وی در ادامه افزود: اهمیت تبلیغ به اندازه ای است که در آیات، روایات و حتی دعاهای وارد شده به مسأله تبلیغ و اهمیت آن اشاره شده است و اولیای الهی به ما یاد داده اند از خداوند متعال درخواست کنیم ما را جزو«دعوت کنندگان به حق و تبلیغ کنندگان در دولت کریمه» قرار دهد.

حجت الاسلام زادهوش با اشاره به ضرورت آگاهی بشیران جوان به مقتضیات زمان اظهار داشت: یکی از لوازم تبلیغ این است که ما آگاه به مسائل زمان باشیم، شبهات و تحرکات دشمنان را بشناسیم، اخبار را رصد کنیم، جهانی بیندیشیم و منطقه ای عمل کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) خاطر نشان کرد: یکی از امتیازات بزرگ بشیران جوان این است که بشیران جوان در آغاز جوانی و ابتدای تحصیلات حوزوی به امر تبلیغ می پردازند، اگر چه نگاه برخی به جوانان با وجود فرهنگ سازی انجام شده نگاه سبکی است.

این فعال عرصه تبلیغ دینی با بیان گوشه ای از روش های تبلیغی پیامبر اسلام(ص) تأکید کرد: یکی از امتیازات جوانی استفاده از روش های جذاب، همراه با نشاط و نوآوری است،‌ از این رو بشیران جوان که مقید به پوشیدن لباس روحانیت نیستند بهتر می توانند از این روش ها در تبلیغ چهره به چهره استفاده کنند.

وی ارتباط با اساتید و روحانیان آگاه را از ضروریات تبلیغ بشیران جوان دانست و تأکید کرد: مسیر تبلیغ مسیر خطرناک و سختی است و هم سختی مادی و هم سختی معنوی دارد و لازم است با اخلاص و توسل به اولیای الهی در این عرصه قدم گذاشت./919/پ202/ص

ارسال نظرات