۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۹۹۴۷۶
علمی موسسه امام خمینی:

برخی رفتارهای موجود مسلمانان به اسلام هراسی دامن می‌زند

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: استفاده از قابلیت های فرهنگ در مقابله با اسلام هراسی نیازمند نهادینه کردن فرهنگ و پیوند خوردن با مبانی فکری است
اسلام هراسي


حجت الاسلام حسینی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره فعالیت‌های تبلیغی مخرب علیه اسلام و تعارض آن با اخلاق و حقوق گفت: آزادی حق است اما حرمت انسانی و عقاید هم قسمتی از حقوق او است.

وی ادامه داد: در بحث آزادی افراد، باید آزادی همه انسان‌ها مورد توجه باشد در غیر این صورت اگر افراد آزاد باشند و هرچه می خواهد بگویند آزادی مطلق زیر سوال خواهد رفت.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اینکه گفت‌و‌گو و معرفی اسلام می‌تواند سوء تفاهم‌ها را از بین ببرد و وفاق حاصل کند، گفت: طبیعی است که بخشی از وفاق به سوء تفاهمات مربوط نمی‌شود و تنها گفت‌وگو موثر نخواهد بود.

وی گفت: واقعیت این است که برخی از رفتارهایی که در حوزه جهان اسلام وجود دارد به ما ضربه می‌زند و این رفتارها اسلام هراسی را ایجاد می‌کند.

این محقق علوم اسلامی با تاکید بر تاثیرات تخریبی اقدامات گروه‌های تندرو همچون طالبان و اقداماتی نظیر عملیات‌های انتحاری گفت: اصلاح رفتار مسلمین در درون باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری پیرامون حرمت هتک احترام زنان پیامبر(ص) گفت: این فتوا بسیاری از انسان‌ها را به اسلام و شیعه متوجه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بحث افکار عمومی به عنوان یک واقعیت در عصر رسانه و عصر بیداری بروز کرده است و تولید قدرت می‌کند از این رو باید از پتانسیل‌های آن در راستای مبارزه با اهانت به اسلام استفاده شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ را در راستای مقابله با اسلام هراسی موفق ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم از قابلیت های فرهنگ استفاده کنیم باید آن را نهادینه کرده و با مبانی فکری خود گره زنیم.

وی در پایان گفت: فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی به وسیله عالمان صورت می‌پذیرد اما باید با پشتوانه دولت باشد تا بتواند موثر واقع شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات