۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۹۲۶۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

نمایندگان روحانی مجلس در مسائل فرهنگی شجاعت بیشتری داشته باشند/ دشمن از کفن پوشان بسیجی هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای مجمع روحانیون مجلس، با قدردانی از شجاعت نمایندگان روحانی در اظهار نظرات خود در مجلس گفت: خوشبختانه شجاعت خوبی در میان نمایندگان روحانی مجلس وجود دارد و باید از این بیشتر شجاعت نشان دهید.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار هيئت جنبش شيعي امل لبنان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار مجمع روحانيون مجلس با مراجع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز گذشته در دیدار اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه سوز دینی در همه شما روحانیان مجلس وجود دارد و در مدت حضورتان در مجلس این رفتار را به خوبی ثابت کرده‌اید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بدحجابی و بی‌حجابی و مفاسد اخلاقی و اعتیاد در جامعه اشاره کرد و از روحانیان مجلس خواست در این موضوع با جدیت بیشتر وارد شوند.

 

 این مرجع تقلید با بیان این که غرب در تلاش است با القای فرهنگ غلط خود جوانان را به تباهی بکشد، تصریح کرد: باید بسیار مراقبت کنیم تا خدای نکرده فرهنگ غربی در جوانان راه پیدا نکند؛ اگر چنین شود آینده کشور در خطر خواهد بود.

 

 وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران براساس فرهنگ اسلامی در صحنه بین المللی شناخته می‌شود، ‌تاکید کرد: باید همچنان این فرهنگ را در جهان ثابت نگهداریم.

 

 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی گلایه کرد و افزود: متاسفانه امروز مسائل فرهنگی بدون متولی باقی مانده و هیچ ارگان و نهادی خود را در این مساله، مسؤول نمی داند.

 

 وی با بیان این که رسانه‌ها می‌توانند تاثیر فراوانی در فرهنگ سازی جامعه داشته باشند، به نقش رسانه ملی در این مساله اشاره‌ای داشت و گفت: رسانه ملی نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه دارد و باید خود را در این خصوص بیشتر مسؤول بداند و آنچه انجام می شود کافی نیست.

 

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نیروی انتظامی، ‌حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌های فرهنگی به عنوان مسؤولان فرهنگی در جامعه یاد کرده و از آنها خواست دست به دست هم دهند و برای فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ غربی در جامعه گام‌های موثری بردارند.

 

 وی با ابراز نگرانی از نفوذ بی بند و باری های فرهنگ غربی در میان جوانان اظهار کرد: اگر خدای نکرده این بی بند و باری در میان جوانان مذهبی و دینی نفوذ کند دیگر نباید انتظار داشت جوان بسیجی ما کفن بپوشد و در مقابل دشمنان بایستد؛ زیرا دشمن از همین کفن پوشان هراس دارد.

 

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم همچنین نقش حوزه‌های علمیه را در فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ نادرست غربی بسیار مؤثر خواند و اظهار کرد: گرچه حوزه علمیه باید در این زمینه گام‌های بلندی بردارند؛ ولی بدانید حوزه علمیه نیازمند پشتیبانی است اگر حمایت نشود، نمی‌تواند تاثیر زیادی در فرهنگ سازی داشته باشد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسائل فرهنگی برای ما یک امر حیاتی و سیاسی است که نظم و استقلال کشور ما وابسته به آن است.

 

 وی افزود: نباید در مسائل فرهنگی تنها شعاری برخورد کنیم، باید برنامه‌ریزی دقیق انجام داد و برای مسائل فرهنگی متولی خاصی یافت تا این گونه دچار آسیب نشویم.

 

 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از شجاعت نمایندگان روحانی در اظهار نظرات خود در مجلس گفت: خوشبختانه شجاعت خوبی در میان نمایندگان روحانی مجلس وجود دارد و باید از این بیشتر شجاعت نشان دهید./917/پ202/ج

ارسال نظرات