۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۹۰۸۳
خطیب جمعه گرگان:

غربی‌ها دیگر در خاورمیانه جایگاهی ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به این که غربی‌ها دیگر در منطقه خاورمیانه جایگاهی ندارد، تصریح کرد: ملت‌های آزادی‌خواه خاورمیانه خواستار برپایی حکومت‌های اسلامی با حضور گسترده مردم هستند.
پيروزي انقلاب مصر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان، با گرامیداشت هفته وحدت، به آیات الهی در خصوص وحدت مسلمانان اشاره کرد و گفت: وحدت امت اسلامی در سایه آموزه‌های قرآنی و الهی مستحکم خواهد بود.

وی با بیان این که وحدت میان امت اسلامی سد محکمی در برابر توطئه‌های شوم دشمنان قسم خورده است، افزود: همه تلاش دشمنان تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به این که نظام سطله با دامن زدن به مسائلی پوچ و بی محتوا تنها به دنبال سوء استفاده از کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با آگاهی و بصیرت مراقب خدعه‌های دشمن باشند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود به تحولات اخیر در منطقه اشاره کرد و با بیان این که دامنه خیزش‌های مردمی در خاورمیانه هر روز گسترده می‌شود، گفت: این حرکت‌های آزادی‌خواهانه امروز همه خاورمیانه را فرار گرفته است.

وی با اشاره به این که نظام سلطه دیگر در منطقه خاورمیانه جایگاهی ندارد، تصریح کرد: ملت‌های آزادی‌خواه خاورمیانه خواستار برپایی حکومت‌های اسلامی با حضور گسترده مردم هستند.

خطیب جمعه گرگان همچنین به اقدامات ضد انسانی قذافی اشاره کرد و با بیان این که اقدامات این دیکتاتور نسل کشی واقعی است، ادامه داد: امروز دیگر تاریخ مصرف حکومت‌های دیکتاتور به پایان رسیده است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود به نهم اسفند‌ روز جهانی تبعیض نژادی اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی برخورد بسیار غیر انسانی با سیاه پوستان و افراد فقیر دارند که این اثبات کننده اقدامات ضد انسانی آنها است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هشتم اسفند، روز امور تربیتی، تربیت را نردبان برای رسیدن انسان به کمال و سعادت دانست و ادامه داد: تربیت اسلامی باید از همان دوران کودکی مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: هر فرد و انسانی از زمان حیات تا دوران مرگ نیاز به تربیت و از نوع تربیت اسلامی دارد و اگر این نوع تربیت را در جامعه رعایت کنیم، جامعه دارای صلح، سازش می‌شود و بدون شک رو به ترقی و پیشرفت گام خواهد برداشت./950/پ201/س
ارسال نظرات