۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۸۵۳۴
مدیر سابق رادیو جوان:

امروز ابزار مدیریت افکار عمومی کاملا تغییریافته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر سابق رادیو جوان با بیان اینکه ابزار مدیریت افکار عمومی کاملا تغییریافته است اظهار داشت: ما به یک چرخه تبلیغی رسیده ایم که طراحی آن یک اصل است. ما اکنون با یک سند راهبردی مواجه هستیم نباید خود را مشغول ابزار کنیم .
امروز ابزار مدیریت افکار عمومی کاملا تغییریافته است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد دکتر شهرام گیل آبادی، مدیرسابق شبکه رادیویی جوان در سومین همایش روحانیت و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گفت: نیکلاس برنز، طرف مذاکره کننده با ایران درعراق، 12 سال است محیط رسانه ای و دیپلماسی عمومی امریکا را راهبری می کند و استراتژی های وی، سرفصل های برخورد امریکا با ایران خصوصا در عرصه رسانه را تعیین می کند.

وی اظهار داشت: غرب به این رسیده است که با حمله نظامی نمی توان به ایران دست یافت، ردپاهای رسانه ای امریکا در ایران بر پنج اصل مشخص استوار است، شماتت اسلام، نفرت از ایرانیت، نفرت از نظام اسلامی، نفرت از رهبران جامعه اسلامی و نفرت و بی تفاوتی نسبت به یکدیگر در جامعه.

گیل آبادی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال گذشته، تنها در 25 عنوان مطبوعات، 155 شبهه با 95 نویسنده مطرح شده که عمده موضوعات آن، قداست زدایی از قران، قرآن کلام پیامبر است نه خدا، کعبه نشان ناسیونالیست عرب، معاد امری غیرواقعی، مشروعیت رابطه را عشق مشخص می کند نه ازدواج، زیرسوال بردن هویت اقوام و جنگ قدرت و بی کفایتی مسوولان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه شاخه های ویژه ای در سایبر با طرح شبهات سعی در جذب خواص و دانشجویان دارند تصریح کرد: اعتمادسازی از تکنیک های رسانه ای است. ابزار مجازی فقط اینترنت نیست بلکه اینترنت جدیدترین ابزار است.

مدیرسابق رادیو جوان با اشاره به فعالیت شبکه های کوئیستی، آسیب های این حوزه را جدی شمرد و گفت: تنها در ایران 4 میلیون نفر حتی از میان افراد تحصیلکرده جذب این شبکه ها شده اند. اقبال و پذیرش، استحاله، الحاد و هبوط فرآیند جذب افراد را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه اکنون ابزار مدیریت افکار عمومی کاملا تغییریافته است اظهار داشت: ما به یک چرخه تبلیغی رسیده ایم که طراحی آن یک اصل است. ما اکنون با یک سند راهبردی مواجه هستیم نباید خود را مشغول ابزار کنیم بلکه بایستی به اندیشه و ساخت و ساز پارادایمی خود بپردازیم.

گیل آبادی با بیان اینکه غرب به راحتی این چرخه را شناخته و ما را وارد فضای استحاله ای کرده که یک دکترین جدید فرهنگی است و باید در یک پارادایم اصلاح شود. این استراتژی های مشخص با اموری همچون آموزش زبان در ایران به ترویج زیرساخت های زبانی (که در واقع مبانی فرهنگی را با خود حمل می کند) دنبال می شود.

وی با اشاره به ورود فیلترشکن ها مختلف خاطرنشان کرد: پشت این ابزارها یک سند استراتژیک ویژه در ارتباط با ایران است که یک شورای 9 نفره آن را اداره می کند وغرب در تحقق این سند اهتمام ویژه دارد تا جایی که از سه ماه گذشته تاکنون 24 شبکه ماهواره تلویزیونی راه اندازی شده است./930/پ202/ص
ارسال نظرات