۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۸۴۸۲
آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد:

ضرورت بهره‌گیری طلاب علوم دینی از دریای فضائل علوم اهل بیت‌

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه از طلاب علوم دینی خواست تا از دریای فضائل و علوم اهل بیت‌(ع) به ویژه علومی که از رییس مذهب شیعیان رسیده است، به بهترین شکل بهره ببرند.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز و در دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را گرامیداشت.

وی در ادامه به مقایسه افضلیت پیامبر اکرم(ص) با سایر انبیای الاهی پرداخت و با بیان این‌که حضرت ابراهیم(ع) افضل انبیای گذشته است، افضلیت پیامبر اکرم(ص) را بسیار بالاتر از آن دانست و گفت: حضرت ابراهیم(ع) طالب بود و خواستار این‌که به سمت خداوند برود، اما خدای متعال حضرت محمد(ص) را مطلوب می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: وقتی حضرت ابراهیم(ع) را به طرف آتش پرتاب کردند، ملائکه به کمک او آمدند و دست آخر هم او گفت که من نیازی به شما ندارم و خدا بس است؛ معنای این جمله امید و تقاضا است، اما قرآن کریم از دوران پیامبر اکرم(ص) به عنوان حصول و مراد نام می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) از خداوند متعال خواستار داشتن لسان صدق شد که البته این امر یکی از موجبات رأفت است، اما خود خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را حبیب و او را صادق می‌داند.

آیت‌الله مقتدایی همچنین با اشاره به شخصیت برجسته امام صادق‌(ع) گفت: امام صادق(ع) سرچشمه علم و کمالات بود که طالبان علم بسیاری را سیراب کرد و بیش از 4 هزار استاد و عالم را پرورش داد.

وی با بیان این‌که شاگردان مکتب امام صادق(ع) در سراسر جهان پراکنده شدند و علوم اهل بیت(ع) را به اقصی نقاط عالم سرازیر و منتشر کردند، گفت: از ابوحنیفه سؤال شد در طول مدتی که با افراد مختلف ارتباط داشتی، عالم‌ترین فرد را چه کسی دیدی؟ گفت من عالم‌تر از جعفر بن محمد‌(ص) ندیدم.

مدیر حوزه‌های علمیه به سخنی از مالک بن انس اشاره کرد و ابراز داشت: از وی نقل شده که تاکنون هیچ گوشی نشنید، هیچ چشمی ندید و به قلب هیچ بشری، افضل‌تر از امام صادق‌(ع) خطور نکرده است.

وی در پایان سخنان خود از طلاب علوم دینی خواست تا از دریای فضائل و علوم اهل بیت‌(ع) به ویژه علومی که از رییس مذهب شیعیان رسیده است، به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات