۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۹۷۳۸۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین نمایشگاه حجاب ریحانه در تبریز و اعزام 25 مبلغ به مناطق مختلف میانه در دهه فجر از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمالغرب است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تبریز از برگزاری مسابقه عکس دانشجویی در رابطه با راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در این دانشگاه خبرداد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، هدف از برگزاری این مسابقه را گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تشویق دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: این مسابقه برای ثبت جلوه‌های تصویری از حضور مردم در صحنه راهپیمایی شکوهمند یوم الله 22 بهمن برای دانشجویان سراسر کشور بر پا می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت تمام دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این مسابقه آزاد است، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه از 23 بهمن ماه تا پنج اسفندماه جاری فرصت دارند تا آثار و مشخصات خود را به صورت لوح فشرده به آدرس تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز مدیریت امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه‌ این دانشگاه ارسال کنند.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تبریز گفت: به برگزیدگان این مسابقه جوایزی نفیسی از سوی مدیریت امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تبریز اهدا می‌شود.

دومین نمایشگاه ریحانه در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری دومین نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان ریحانه در تبریز خبر داد.

نسرین پیرسمساری اظهار داشت: دومین نمایشگاه عفاف و حجاب تبریز همزمان با دهه فجر در دانشگاه پیام نور برپا می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت نخستین نمایشگاه ریحانه در آبان ماه خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه تأثیرگذاری منطقه‌ای و فراملی داشت، چنانکه بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام اسلامی، علیه این نمایشگاه به فعالیت پرداختند.

امام خمینی تفکرات بلوک شرق و غرب را با شکست روبه رو کرد

حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان ابوریحان یکه دکان تبریز، با اشاره به ویژگی های نهضت اسلامی امام خمینی گفت: تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر یکی از بارزترین خصوصیات امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: هویت آسمانی انقلاب اسلامی سرآغاز عصر جدیدی در حیات بشر بوده و جنبه آسمانی تجدید هویت معنوی و دینی انسان معاصر محسوب می شود.

اسکندری با اشاره به بطلان نظریه های ضد دینی امام خمینی گفت: امام خمینی با شکست نظریه های ضد دینی معاصر برگ جدیدی در تاریخ جهان گشود به طوریکه جامعه شناسان و نظریه پردازان جهانی با اعتراف به حیات مجدد در جوامع بشری به طرح نظریه تجدید حیات در قرن بیستم امام خمینی اعتراف کردند.

مسؤول کمیته تشکل های مردم ستاد دهه فجر استان همچنین پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را نمود واقعی بازگشت انسان معاصر به باورهای دینی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) با پایه گزاری و هدایت انقلاب عظیم اسلامی دگرگونی عظیمی در عرصه حیات بشری رقم زد و عصر تازه ای بنیان نهاد.

اعزام 25 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان میانه

حجت الاسلام صیادی رئیس اداره تبلغات اسلامی میانه از اعزام 25 مبلغ به مناسبت دهه آخر صفر به مدارس و مساجد شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

وی گفت: 10 نفر از مبلغان اعزامی از روحانیان طرح هجرت، 5 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و 10 نفر نیز از روحانیان بومی می باشند که به مدارس و مساجد اعزام شده اند./935/د102/س
ارسال نظرات