۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۷۳۳۰

نخستین ویژه نامه فقه سیاسی حوزه در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین ویژه نامه مجازی فقه سیاسی حوزه در آستانه سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.
فقه سياسي


به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اجتهاد، حجت الاسلام روح بخش، سردبیر شبکه اجتهاد گفت: نخستین وی‍ژه نامه مجازی فقه سیاسی به همت شبکه اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی منتشر شد.

وی افزود: این وی‍ژه نامه که به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خیزش ملت های مسلمان منطقه ارائه شده است، جدیدترین تحلیل های فقهی از تحولات خاورمیانه و رابطه روحانیت و انقلاب اسلامی را در بر دارد.

حجت الاسلام روح بخش با بیان اینکه این ویژه نامه را می توان جامع ترین ویژه نامه فقه سیاسی در فضای مجازی برشمرد ادامه داد: کاربران می توانند در این ویژه نامه جدیدترین اخبار مرتبط با فقه سیاسی را با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضردر بیشتر کشورهای عربی که مسلمان نیز هستند تحولات و انقلاب هایی از سوی مردم را شاهد هستیم که شیوه برخورد عالمان و فقهای این کشورها با مسأله حکومت از جمله مطالب مهمی است که در قالب فقه سیاسی به آن پرداخته می شود.

سردبیرشبکه اجتهاد با تأکید بر اینکه تحولات فعلی منطقه برخاسته از تأثیرات انقلاب اسلامی بر ملتهاست افزود: تحکیم مبانی حکومتی انقلاب اسلامی ایران و تبیین آن برای مردم از وظایف اساسی است که تلاش کرده ایم تا حد امکان این مهم را در این وی‍ژه نامه تحقق بخشیم.

تاریخ اندیشه سیاسی فقها، معرفی مکاتب فقه سیاسی‏، آشنایی با انواع نظام ها و اشکال گوناگون فقه سیاسی، معرفی بیش از 1900 منبع در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله و ...در زمینه فقه سیاسی از دیگر مطالب این ویژه نامه به شمار می رود.

آشنایی با سایت ها و مراکز فعال در عرصه تحقیقات فقه سیاسی، زندگی نامه علما و روحانیون مبارز در عرصه انقلاب اسلامی، تصاویر و اسناد حضور علما و روحانیون در عرصه های مختلف سیاسی در طول تاریخ در سطح جهان و منطقه به خصوص انقلاب اسلامی
گفتنی است علاقمندان به پژوهش های فقهی می توانند جهت مشاهده این ویژه نامه به نشانی اینترنتی
http://www.ijtihad.ir مراجعه کنند./930/د102/ع

ارسال نظرات