۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۹۷۲۹۲
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

آنچه توانسته در بحرانی ترین شرایط انقلاب را حفظ کند ولایت فقیه بوده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و تشریح اوضاع کشور قبل از انقلاب اسلامی را یکی از رسالت های مهم رسانه های گروهی دانست و با بی نظیر توصیف کردن مدیریت امام در انقلاب اسلامی گفت: چیزی که در دوران نهضت مردم را امیدوار می کرد، وجود با برکت ایشان بود.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک دهه مبارک فجر، به تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف پرداخت.

وی با اشاره به روشنگری های امام راحل در برهه ها و مقاطع حساس مختلف تاکید کرد: سخنرانی ها و بیانیه هایی که امام راحل ایراد می کردند ماهیت رژیم را برای توده مردم برملا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز داشت: امام راحل وقتی دیدند رژیم پلید شاه چه هدفی را در سر دارد، از علما خواستند موضع بگیرند، امام هرچند تا قبل از آن مقطع نیز به رژیم هشدار می دادند، اما در این مقطع فرمودند اسلام در خطر است ای علما به داد اسلام برسید.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیرو فرمایشات امام، روحانیت و توده مردم به میدان آمدند و با تقدیم شهیدان زیاد وفاداری خود را نسبت به امام و مرجعیت نشان دادند.

وی بیان داشت: روحانیت آگاه و راستین نیز با افشاگری هایی که کردند، نشان دادند در کنار امام و مرجعیت هستند و خوشبختانه علما و روحانیان از ابتدای نهضت امام همواره مدافع اسلام و امام و آرمان های ایشان بوده و هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: سایر مراجع و علما هم معتقد بودند امام مشکل را درست تشخیص داده است، حضرت آیت الله مرحوم گلپایگانی هم در این باره سخنرانی هایی کردند.

وی بیان داشت: البته بودند کسانی مثل آقای شریعتمداری که اینچنین موضع جدی نداشتند، ایشان در همان موقع یک سخنرانی کردند که اسلام دین سلم و آرامش است، اما بقیه مراجع زمان در اینکه باید با رژیم مبارزه کرد همسو و برای امام احترام قائل بودند و آرمان ایشان را هم قبول داشتند اعضای جامعه مدرسین هم در میدان حاضر بودند و با موضع گیری های صریحی که آنها داشتند، رژیم آنها را تبعید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: توده مردم ایران مجموعه ای بودند که با انگیزه دینی و الهی به صحنه آمده بودند، گروه هایی هم بودند مثل منافقان که با انگیزه و هدف به عنوان مبارزه با امپریالیسم، توده ای ها به عنوان نظام مبارزه با سرمایه داری انگیزه های دنیوی و سیاسی آمده بودند ولی در همان موقع هم جایگاه مهمی در بین توده مردم نداشتند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نقطه عطف دوم در اهانت به امام در سال 56 انجام شد، در پی این گستاخی رژیم مردم قم و روحانیت با انگیزه الهی به میدان آمدند، مردم دیدند به عالم دینی توهین شده به بیوت و دفاتر علما و مراجع رفتند و ارادت خود را به امام نشان دادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: مردم سایر شهرها نیز با با انگیز دینی و دفاع از خون مسلمانان به میدان آمدند، شعارهای توده و آحاد مختلف مردم حاکی از اسلامیت بود، شعارهای سایر جبهه ها به گونه ای دیگر بود، گروه هایی از جمله جبهه منافقان، ملی ها و چپ ها انگیزه های خاص خود را داشتند.

وی ادامه داد: در روز ورود امام به میهن اسلامی نیز وقتی ایشان سخنرانی کردند، یک عده از گروه هایی که با انگیزه غیر دینی بودند، شروع به کف زدن کردند، اما مردم شعارهای حماسی و مذهبی خود را سردادند و شعار تکبیر و الله اکبر را در آنجا طنین انداز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند، خط نهضت اسلام بود و امام هم بارها بر این مقوله تاکید کردند، هدایت جامعه از 15خرداد تا پیروزی انقلاب دست امام و مبتنی بر آموزه های دینی بود و ایشان همواره بر اسلامیت نظام تاکید داشتند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: اسلام و محوریت رهبری امام دو عنصر اصلی در نهضت امام و ملت ایران بود بود، ایشان مساله ولایت فقیه را در درس نجف خود بیان کرده بودند، روحانیت هم پیام ها و نوارهای امام را برای مردم تبیین کردند و کاملا برای این شرایط آماده شده بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: سایر گروه ها به دلیل اینکه هم یک انگیزه هایی داشتند و هم می خواستند از حرکت توده مردم عقب نباشند حضور داشتند، ولی نقش اساسی با دو محور فوق بود و آنها خود این مساله را قبول دارند و می دانند که اگر امام و انگیزه های اسلامی و دینی نبود، این حرکت به موفقیت نمی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: حوادث انقلاب اسلامی عظمت قدرت اسلام و رهبری مرجعیت و دست خدا و یاری خدا را در پشت این صحنه به ما نشان می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به مدیریت امام راحل در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: مدیریت امام بی نظیر است، تنها چیزی که در دوران نهضت مردم را امیدوار می کرد، وجود با برکت ایشان بود.

وی افزود: وجود امام راحل یک اطمینان خاطر برای همه بود که هیچ نگرانی از اینکه این فداکاری ها و جانفشانی به کجا منتهی می شود وجود نداشت، همه از دور اندیشی و مدیریت امام مطمئن بودند که امام می تواند نهضت را به سامان برساند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: دشمن هرچه در مقاطع مختلف ترفند به کار بست، امام به خوبی نقشه های آنان را خنثی و تبدیل به فرصت کرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان خاطراتی از لحظه ورود به میهن اسلامی، تصریح کرد: با وجود اینکه قرار بود امام خمینی(ره) حدود ساعت 10 و یازده صبح در بهشت زهرا سخنرانی کنند، مردم قبل از اذان صبح برای استقبال از امام راحل آماده شده بودند و از شهرهای دور و نزدیک خود را به تهران رسانده بودند، ما نیز قبل از اذان صبح به سمت تهران حرکت کرده و در راه نماز خواندیم، همه مردم آمده بودند، تا از امام راحل استقبال کنند و به فرمایشات ایشان گوش فرا دهند.

وی ادامه داد: بخشی از مردم به سمت فرودگاه و بخشی نیز به سمت بهشت زهرا رفته بودند، همه جا و همه چیز حاکی از شور و شوق و صف ناپذیر مردم به ولایت و مرجعیت بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عشق مردم ایران به امام بی نظیر است، خیلی از صحنه های مراسم استقبال از امام به دلیل کمبود امکانات تصویری در آن زمان به تصویر کشیده نشده است و ما نتوانسته ایم عشق و شکوه مردم در روز ورود به میهن و همچنین روز 22 بهمن را نشان دهیم.

این عضو شورای عالی حوزه ، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن اوضاع قبل از انقلاب را یکی از رسالت های رسانه ها عنوان و تصریح کرد: رسانه های گروهی باید دستاوردها و تفاوت های قبل و بعد از انقلاب را بیان کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، ولایت فقیه را حافظ و رمز اقتدار و عزت انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: آنچه توانسته در بحرانی ترین شرایط انقلاب را حفظ کند ولایت فقیه بوده است، مردم باید این را به خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به جمله معروف امام راحل مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت تان نرسد، ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم تا این آرمان امام و اصل اساسی انقلاب حفظ شود و تا پای جان از آن دفاع کنیم. /924/ت301/ج
ارسال نظرات