۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۹۷۱۳۱
دادستان ویژه روحانیت در خراسان رضوی:

حوزه علمیه انقلابی نسبت به مسائل نظام اسلامی غفلت نمی کند

خبرگزاری رسا ـ دادستان ویژه روحانیت در خراسان رضوی گفت: ما موظف هستیم در برابر انحراف ها موضع بگیریم؛ چون انقلاب ما براساس اسلام شکل گرفته و هر که از مسیر انقلاب منحرف شود از اسلام منحرف شده است.
مدرسه فيضيه قم مدرسه فيضيه قم
حجت الاسلام زرندی، دادستان ویژه روحانیت در خراسان رضوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره شاخصه های حوزه انقلابی اظهار داشت: حوزه ای انقلابی است که نسبت به مسائل انقلاب ورود پیدا کرده و چگونگی شکل گیری انقلاب را برای محصلین خود تبیین کرده و حتی جزو دروس طلاب قرار دهد.

وی در پاسخ این سؤال که اگر امام خمینی(ره) در جریان فتنه 88 حضور داشتند با عوامل آن چگونه برخورد می کردند، تصریح کرد: ما تابع ولایت فقیه هستیم، به یقین اگر امام هم بودند حرفشان همین بود که هرچه ولی فقیه می گوید باید اجرا شود و امروز می بینیم ایشان چقدر زیبا این فتنه را تدبیر کردند به گونه ای که فتنه ها به شکل ارزنده ای دفع شد و با لطف خدا حماسه نهم دی رقم خورد که تمام فتنه ها را به زباله دان تاریخ ریخت.

دادستان ویژه روحانیت در خراسان رضوی درباره چگونگی برخورد با جریان های که به دنبال حذف ولایت فقیه و مباحث عقلی هستند، ابراز داشت: در این شرایط سکوت هرگز جایز نیست؛ ما موظف هستیم در برابر انحراف ها موضع بگیریم این هم یک نوع انحراف از مسیر اصلی اسلام است چرا که انقلاب ما براساس اسلام شکل گرفته و هر که از مسیر انقلاب منحرف شود در واقع از اسلام منحرف شده است.

وی با بیان این که اسلام بر منطق استوار است، خاطرنشان کرد: صریح قرآن است که دعوت باید به موعظه، حکمت و جدال احسن باشد، اسلام با منطق پیش می رود باید با این گونه جریان های منطقی برخورد کرد، زیرا در این صورت اگر غرض نداشته باشند می پذیرند و اگر مغرض باشند تکلیف از ما ساقط است و از آنجا که اصل برای ما جذب حداکثری است لزومی ندارد صریحا این افراد را طرد کنیم بلکه خود به خود حذف خواهند شد.

حجت الاسلام زرندی با اشاره به هشدار امام خمینی نسبت به نفوذ عوامل بیگانه در حوزه یاداور شد: این مرحله هیچ گاه پشت سر گذاشته نخواهد شد و حوزه ها بایستی همواره نسبت به این امر هشیار باشند؛ زیرا همیشه در برابر مسیر حقیقی همیشه مسیرهای انحرافی وجود دارد و همیشه افرادی هستند که منحرف می شوند./930/ت302/س
ارسال نظرات