۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۶۶۸۰
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

دستاوردهای انقلاب در دهه فجر تبیین شود/ تحولات تونس و دیگر کشورهای عربی معلول انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بیداری مردم آزاده دنیا را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: استکبار جهانی چه بخواهد و چه نخواهد، ما انقلاب اسلامی را صادر کرده ایم و دوران زورگویی و دیکتاتوری نیز به پایان رسیده است.
1/ آيت الله حسيني بوشهري 1/ حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)حضرت معصومه (س) برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت از سوی مسؤولان به ویژه سران قوا سه گانه تاکید کرد و بیان داشت: مبادا در کشور اتفاقاتی بیفتد که وحدت مسؤولان و سران قوا خدشه دار شود، اگر شکاف و خللی ایجاد شود، جامعه نیز دچار تزلزل خواهد شد؛ زیرا مردم به مسؤولان نگاه می کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، به بررسی و تحلیل تحولات اخیر در جهان پرداخت و اتفاقات کشور تونس و دیگر کشورهای عربی را نشأت گرفته و معلول انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: دولت‌های دیکتاتور و استکبار جهانی باید بدانند که دوران دیکتاتوری‌ و زورگویی بر مردم سپری شده و به پایان رسیده است.

وی با بیان این که انقلاب‌های مردم منطقه و کشورهای اسلامی انقلابی مردمی است که پایگاه آنها مساجد است، نسبت به مصادره کردن این انقلاب‌ها از سوی استکبار جهانی هشدار داد و ابراز داشت: استکبار جهانی چه بخواهد چه نخواهد ما انقلاب اسلامی را صادر کرده ایم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جریانات و تحولات سیاسی کشور لبنان تصریح کرد: مردم لبنان باید وحدت خود را حفظ کنند و مراقب شیطنت های دشمنان و استکبار جهانی باشند.

دستاوردهای انقلاب در دهه فجر تبیین شود

امام جمعه قم، در ادامه با گرامی داشت دهه مبارک فجر، خواستار تبیین دستاوردها و برکات انقلاب در این دهه برای نسل جوان شد و نظام اسلامی را دارای ابعاد ملی و جهانی دانست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عامل بیداری محرومان و مستضعفان شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شکاف بزرگی در جبهه کفر جهانی ایجاد کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی راه و خط جدیدی بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را ترسیم کرد و خوشبختانه این راه و خط امروز در بسیاری از کشورها از سوی مردم دنبال می شود و باید این تحولات را به برکت انقلاب اسلامی دانست.

سرمایه گذاری در امور فرهنگی بهترین راه مقابله با انحراف و خرافات است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به دین و انقلاب اسلامی، سرمایه گذاری در امور فرهنگی را بهترین راه مقابله با انحراف و خرافات دانست و گفت: باید به بهترین شکل از بودجه هایی که به امور فرهنگی تخصیص می یابد، بهره گرفته شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه خطبه های نماز جمعه، با تسلیت ایام اربعین حسینی، حضور باشکوه و پرشور سوگواران در مراسم عزای امام حسین را نشانگر عشق و ارادت بی حد و حصر آنان به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا دانست و بصیرت مردم را تحسین کرد.

‌وی همچنین بر ضرورت توجه ویژه جامعه به مقوله وقف تأکید و با بیان این که وقف احسانی ماندگار است، تصریح کرد: وقف به عنوان یک صدقه ماندگار در نامه اعمال انسان‌ها ثبت می‌شود و هر انسانی که دارای تمکن مالی است باید نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشد. /924/پ201/س
ارسال نظرات