۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۶۴۶۹
آیت الله موسوی جزایری:

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا جمله تاریخی علامه شوشتری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حدیث و روایت از امامان معصوم (ع) نیست، اظهار داشت: این جمله را علامه شوشتری بر زبان جاری کرد.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته، در نشست هماهنگی کنگره برگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، با بیان این که این علامه در مسائل منبر و روضه دارای درجه ای است که نمونه آن وجود ندارد، اظهار داشت: شیخ کبیر یکی از معجزات خداوندی است که با توسل به امام حسین(ع) به درجات بالای معنوی دست پیدا کرد.

امام جمعه اهواز، در ادامه سخنان خود، به تشریح ابعاد شخصیتی و معنوی آن عالم بی نظیر شیعی پرداخت و خاطر نشان کرد: جمله معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حدیث و روایت نیست بلکه جمله تاریخی شیخ جعفر شوشتری است.

وی افزود: گر چه جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حدیث از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست، اما در حقیقت این جمله بیانی شیوا و قابل قبولی است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود با تاکید بر برپایی هر چه با شکوه تر این کنگره، بیان داشت: برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت شیخ جعفر شوشتری، با دعوت از حضور پر شور مردم، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، علما و فرهنگیان، این کنگره را به نحو شایسته و در شأن آن علامه بزرگوار برپا کنند.

آیت الله موسوی جزایری در پایان از مسؤولان فرهنگی خوزستان و دست اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، تشکر و قدردانی کرد./945/پ202/ص
ارسال نظرات