۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۶۴۳۵
مسؤول یادواره شهدای روحانی خوزستان خبر داد:

شناسایی 183 شهید روحانی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول یادواره شهدای روحانی و طلبه خوزستان، از شناسایی، 183 شهید طلبه و روحانی خوزستان خبر داد.
يادواره نخستين شهيد روحاني دفاع مقدس
حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول یادواره شهدای روحانی و طلبه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح برنامه‌های یادواره شهدای روحانی و طلبه خوزستان، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه خوزستان از ابتدای سال 88 ابلاغ شد و پس از آن برگزاری یادواره در سه مرحله برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: در مرحله نخست به بررسی آثار شهدا، مانند وصیت‌نامه، دست‌نوشته، مقالات علمی، نامه‌های شهدا به خانواده‌ها و مواردی از این دست پرداخته شد که با پی‌گیری‌های شبانه‌روزی 183 شهید طلبه و روحانی خوزستان شناسایی شدند و وصیت‌نامه و آثار 90 درصد این شهدا یافت شد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در خوزستان، تصریح کرد: پیش بینی می شود که تعداد شهدای روحانی و طلبه خوزستان بیش از این میزان باشد؛ از این رو از شهروندان درخواست می شود اگر شهید یا شهیده‌ای روحانی یا طلبه‌ را می‌شناسند برای تکمیل این آمار مورد را به یادواره اطلاع دهند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره از دیگر برنامه‌های انجام شده است. پس از جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی شهدا، برای برگزاری یادواره جلسات و کمیسیون‌های متعددی برگزار شد و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و پس از آن وارد مرحله اجرا شدیم.

وی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر، یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه در شهرستان‌های آبادان، بهبهان، دزفول، رامهرمز، خرمشهر، امیدیه و اهواز برگزار شد و یادواره شهدای روحانی مسجدسلیمان نیز 28 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. یادواره شهید حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین شریف‌‌قنوتی، به عنوان نخستین شهید روحانی دفاع مقدس از جمله یادواره‌هایی بود که در اهواز برگزار شد.

مسؤول یادواره شهدای روحانی و طلبه خوزستان گفت: این یادواره 16 بهمن‌ماه و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی، از مراجع عظام تقلید قم در اهواز کار خود را آغاز می‌کند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: همچنین هشت فیلم با محوریت روحانیت تهیه شده و تاکنون چهار شماره از نشریه پیشگامان عروج با موضوع روحانیت و شهدای روحانی در سطح استان و نواحی سپاه کشور چاپ و منتشر شده است./945/ت302/ص
ارسال نظرات