۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۰۹۵

نشست علمی رویکرد اسلامی مسؤولیت اخلاقی و اجتماعی سازمان ها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی رویکرد اسلامی به مسؤولیت اخلاقی و اجتماعی سازمان ها در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
نشست علمی رویکرد اسلامی مسؤولیت اخلاقی و اجتماعی سازمان ها برگزار شد
به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی رویکرد اسلامی به مسولیت اخلاقی و اجتماعی سازمان ها، روز گذشته با حضور طلاب و دانش پژوهان در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد حسین شیخی با اشاره به اینکه درنظام ارزشی واخلاقی اسلام مسئولیت سازمان اولا در برابر خدا است که مالک همه هستی است، ابراز داشت: سایر مسؤلیت های آن در قبال جامعه، محیط زیست، منابع طبیعی، حیوانات بازگشت به این دارد که خدا از انسان این مسئولیت را خواسته است که این ویژگی تعهد پذیری بالایی در مدیران سازمان ها ایجاد می کند.

وی گفت:‌ هر فردی دارای پست مدیریتی و سازمانی بالاتری باشد به دلیل این که از امکانات و اختیارات بیشتری برخوردار است مسولیتش نیر بیشتر خواهد بود و این پست بالا تکالیف بیشتری را به همراه دارد.

این پژوهشگر معارف دینی با بیان این که منابع طبیعی و ثروت های عمومی در اختیار حاکم اسلامی قرار دارد و از انحصار در آمدن اموال توسط شرکت های سودجو جلوگیری به عمل می آید، ابراز داشت: ‌اسلام ثروت انسان را متعلق به خداوند می داند و حقی را در آن برای عموم قرار داده است که حاکم اسلامی می تواند در جهت منافع مصالح عومی صرف نماید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام تولید کالاها وخدمات اساسی را به منظور تامین نیاز های جامعه یک تکلیف همگانی می داند و با این مکانیزم سازمان ها را متوجه مسؤلیت اجتماعی خود نموده است.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به اینکه ترویج ارزش ها و امر به معروف و جلوگیری ازضد ارزش ها و مبارزه با مفاسد دو شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت مادی و معنوی جامعه است گفت:ایجاد اشتغال برای عموم افراد، حمایت از حقوق کارگران، تامین اجتماعی، نظارت بربازار،جلوگیری از اسراف واتلاف منابع ومنع فعالیت های ربوی سازمانها از دیگر مسؤلیت های اخلاقی و اجتماعی سازمانها است./921/پ202/ص
ارسال نظرات