۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۵۸۷۷
30 دی‌ماه؛

نشست علمی زمان در فلسفه و فیزیک در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی زمان در فلسفه و فیزیک به همت مجمع عالی حکمت اسلامی در قم برگزار می‌شود.
نشست علمي


محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست علمی زمان در فلسفه و فیزیک، 30 دی‌ماه خبر داد.

وی اظهار داشت: اهمیت و پیشینه بحث زمان در تاریخ فلسفه و فیزیک، جایگاه بحث زمان در فلسفه و فیزیک، وجود و چیستی زمان در فلسفه، زمان در فیزیک و نسبت زمان فلسفی با زمان فیزیکی از محورهای اصلی این نشست است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: حجج اسلام حاجی ابراهیم، عباسی و منفرد از اساتید حوزه و دانشگاه در این نشست علمی که دبیر علمی آن برعهده حجت‌الاسلام کیاشمشکی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است، به ارائه بحث خواهند پرداخت.

وی به برگزاری نشست علمی ماده در فلسفه و فیزیک، 23 دی‌ماه اشاره کرد و گفت: در این نشست که مورد استقبال طلاب و دانشجویان قرار گرفت و بیش از 350 نفر در آن حضور داشتند، تعاریف متفاوتی از واقعیات ماده در فلسفه و فیزیک از دیدگاه فیزیک‌دانان معاصر از سوی دکتر گلشنی مطرح شد.

خراسانی همچنین از برگزاری نشست‌های علمی قوانین طبیعی از نگاه فلسفی، علیت در فلسفه و هویت شخصیه از دیدگاه فلسفه ذهن و علم‌النفس تا پایان سال از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد و گفت: زمان دقیق برگزاری این نشست‌ها هنوز مشخص نشده است، اما اگر تا پایان سال برگزار نشدند، حتماً در نخستین ماه‌های سال 90 برگزار می‌شوند.

گفتنی است، نشست علمی زمان در فلسفه و فیزیک، پنج‌شنبه 30 دی‌ماه از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات