۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۵۸۶۵

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین مسابقه عکس عاشورایی در تبریز و هفتمین سوگواره‌ خورشید در مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین مسابقه عکس عاشورایی با عنوان «72 قاب» ویژه دانشجویان منطقه دو کشور تا 6 بهمن ماه 1389 تمدید شد.

دانشجویان دانشگاه های سراسری منطقه 2 کشور تا ششم بهمن ماه 1389فرصت دارند آثار خود را به مدیریت امورفرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارسال نمایند.

لازم به توضیح است در این مسابقه که به منظور ثبت و تجلی آداب و رسوم و سنت های ملی و مذهبی عزاداری سید الشهدا و مستند سازی مصور مناسک آئینی عاشورایی و مراسم سوگواری ایام محرم برگزار می گردد هر دانشجوی عکاس می تواند با ارائه 4 قطعه عکس شرکت کند

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به لینک سوگواره عکس دانشجوئی «72 قاب» در پرتال مدیریت امور فرهنگی، سایت دانشگاه هنر اسلامی تبریز مراجعه نمایند.

هفتمین سوگواره‌ خورشید در مراغه برگزار می شود

احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به اهمیت تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا درس بزرگی برای جوامع بشری است و توجه دقیق و درست به زوایای پنهان این مکتبِ انسان‌ساز یکی از وظایف اهل فرهنگ و هنر است که بایستی با تامل و ژرف نگری بیشتری در جهت جلوگیری از تحریفات و بدعت‌ها با اشکال صحیح و در قالب زیبای هنر بدان توجه نمایند.

وی افزود: ترو‌یج فرهنگ عاشورا و اهداف والای حرکت و قیام امام حسین (ع) ، گامی در جهت شناساندن مسیرهای تعالی و سعادت بشر است.

دادرس افزود: هنر متعهد، خلاق و اند‌یشمند، اگر در خدمت مکتب حسینی قرار بگیرد، نه تنها جذابیت و پویایی را دربر خواهد داشت، بلکه از سوی دیگر به هنر نیز رنگ و بوی الهی داده و آن را ارزشمند خواهد ساخت.

رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره‌ به برگزاری هفتمین سوگواره‌ خورشید گفت: سوگواره خورشید در محورهای اجرای نمایش صحنه‌ ایی، مداحی و واقعه‌خوانی توسط هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی و با همکاری هیآت حسینی و مذهبی مراغه از اول تا پنجم بهمن‌ماه امسال در تالار صوفی این شهرستان برگزار می شود.

مسابقات قرآنی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی برگزار می شود

سرهنگ رضا رضوانی، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا و دبیر ستاد کمیته های نیروهای مسلح دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تاکنون صدها برنامه از طرف یگان های مسلح مستقر در استان به دبیرخانه ستاد ارسال شده که این تعداد برنامه حاکی از آمادگی نیروهای مسلح در اجرای برنامه های دهه فجر است.

وی در ادامه افزود: کمیته نیروهای مسلح با برگزاری جلسات متعدد در صدد اجرای هر چه بهتر برنامه های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

رضوانی همچنین از آغاز مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در یازدهم بهمن ماه به میزبانی پایگاه هوایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: حسن افتتاح برنامه های دهه فجر شروع مسابقات قرآنی و رقابت سربازان حریم ولایت در عرصه فعالیت های قرآن خواهد بود که این هم عامل برکت برنامه ها خواهد بود.

دبیر کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان از راه اندازی مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نیروهای مسلح در باشگاه خبرنگاران بسیج خبر داد و گفت: این مرکز با راه اندازی چندین اکیپ خبری آمادگی لازم را برای انعکاس ویژه برنامه های یگان های مسلح مستقر در استان را به عهده خواهد داشت./935/د102/س
ارسال نظرات