۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۵۵۱۱
تولیت آستانه مقدس کریمه اهل بیت:

برنامه 5 ساله فرهنگی حرم حضرت معصومه تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت جدید آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از تدوین برنامه 5 ساله فرهنگی حرم مطهر در آینده ای نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در پی دیدار حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با حجت السلام والمسلمین سید محمد سعیدی،تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، طرح 5 ساله برنامه فرهنگی حرم مطهر به پیشنهاد حجت الاسلام اسکندری به زودی تهیه و تدوین خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین سعیدی ضمن استقبال از تدوین این طرح اظهار داشت: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در نظر دارد از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای بهره برداری بیشتر معنوی از حضور زائران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) استفاده کند.

وی تعامل و همکاری با نهادهای فرهنگی تاثیرگذار را یکی از راهبردهای اساسی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در برنامه ریزی های فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: قم گذرگاه هفده استان کشور است و باید خدماتی در خور شان به زائران کریمه اهل بیت(ع) ارائه دهیم.

امام جمعه قم با مقایسه ای در خصوص حضور زائران در حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: برخلاف مشهد مقدس، مدت ماندگاری زائران و مسافران در قم کمتر است و این موضوع باید در برنامه های فرهنگی آستانه مقدسه مورد توجه قرار گیرد.

حجت السلام والمسلمین سعیدی ارائه خدمات به مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه(س) را حائز اهمیت دانست و در مورد سایر برنامه های حرم مطهر گفت: گسترش برنامه های قرآنی با مشارکت دارالقرآن الکریم، برگزاری حلقه های معرفت و نشست های کاربردی و تاثیرگذار و... از دیگر برنامه های فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام عباس اسکندری ضمن تبریک سمت جدید حجت السلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: انتصاب جنابعالی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) حاکی از شایستگی و لیاقت شماست، چراکه شما از بیت رفیع علم و اجتهاد و سیادت و شهادت هستید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم ظرفیت آستانه مقدسه را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با در اختیار داشتن تجربیات فرهنگی و قرآنی و مجموعه هایی مثل دارالقرآن الکریم، مجتمع فرهنگی نور، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و... ظرفیت عظیمی در مباحث فرهنگی حوزه دین دارد که می توان با تعامل بیشتر با آستانه مقدسه، از ظرفیت این مراکز در مسیر ارائه خدمات به زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه(س) استفاده کرد.

حجت الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در رویکرد جدید خود با پرهیز از انجام کارهای سطحی، به دنبال پرداختن به مسائل عمیق و مبتلابه جامعه است.

وی برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های تخصصی و تاثیرگذار را یکی از فعالیت های مهم در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دانست و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قم می تواند با تعامل و همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای مجاورین و زائرین حرم مطهر و انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم استان نماید. /901/د102/ص
ارسال نظرات