۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۹۵۳۴۲
با حضور علما و روحانیان؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین ایازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سومین و هفتمین روز در گذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی در مسجد جامع رستمکلای بهشهر برگزار شد.
حجت الاسلام ايازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلای بهشهر امروز با حضور آیات نظری، طبرسی، نمایندگان مازندران در مجلس خبرگان، طلاب و روحانیان و نیز جمع کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم از ساعت نه صبح امروز با حضور جمعیتی عزادار و با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مسجد جامع رستمکلای بهشهر آغاز و تا ساعت 15 بعد از ظهر ادامه داشت.

حجت الاسلام مرتضی ایازی، فرزند حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی(ره) و مدیر حزه علمیه جعفریه رستمکلا، در این مراسم، اظهار داشت: همه ما در جامعه نیازمند وجود عالمان و برجستگان علمی و عملی هستیم و به همین دلیل نقش بزرگان دین در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اینکه عالمی زندگی خود را صرف اهل بیت(ع) کند و دارای ارزش و اعتبار علمی و عملی در جامعه باشد، اوج قوت دیدگاه و نظرات او است.

مدیر حزه علمیه جعفریه رستمکلا، بیان داشت: علم عالم باید برای خدمت رسانی به مردم و در راه خدا صرف شود و مرحوم ایازی به عینه مصداق کامل این مسأله و مردم داری و دین مداری بوده است.

حجت الاسلام ایازی تصریح کرد: خلآ وجود حجت الاسلام و المسلمین ایازی نه تنها برای حوزه علمیه رستمکلا بلکه برای حوزه های علمیه و مردم ولایت مدار مازندران نمایان است.

وی با اشاره به بیان خاطراتی از پدر بزرگوارشان، خاطر نشان کرد: زمانی شخصی به نزد حجت الاسلام و المسلمین ایازی آمدند و گفتند: آقا شما نمی ترسید که فرزندانی که شما در حوزه تربیت می کنید کافر شوند و نا خلف در آیند؟ وی در جواب گفتند: من فرزندانی تربیت می کنم که آگاه و آزاده باشند و در آتش نسوزند و در آب غرق نشوند، چرا که نوری از من در وجودشان تشعشع دارد.

حجت الاسلام ایازی ادامه داد: مرحوم ابوی دارای عزت نفس بی مانندی بود که او را از دیگران متمایز می کرد، او شخصیتی بزرگوار و با حکمت بود که تواضع و خشوع و فروتنی در وجودش متواتر بود و همین خصایص برجسته وی موجب ماندگاری در قلوب شده است.

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، افزود: مرحوم ایازی در طول حیات مبارک شان به تربیت طلاب جوانی مبادرت کرد که هر کدام از آنها، ادامه دهنده صدیق برای راه این بزرگوار و منتشر کننده ایده ها و فضائل و خصایص او خواهند بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات