۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۹۵۱۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

قیام 19 دی، بهترین شاهد بر حمایت مردم از روحانیت و مرجعیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، قیام مردم قم در نوزده دی سال 56 را بهترین شاهد و دلیل برای حمایت مردم از روحانیت هوشیار و بیدار و آگاه ارزیابی کرد و گفت: مردم قم در پیروزی، حفظ و تدوام انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکاری داشته اند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام مردم قم در نوزدهم دی سال 56، تصریح کرد: مردم قم که به ولایتمداری شهره هستند، برای حمایت از مرجعیت و اعتراض به توهینی که به امام راحل شده بود، به صحنه آمدند و مبارزه علنی خود را با حاکمیت طاغوت در کشور آغاز کردند.

وی شهر قم را خاستگاه نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: شهر قم همواره پیشتاز مبارزات فرهنگی و معنوی بوده است و مردم این شهر نیز در به ثمر رسیدن، حفظ و تدوام انقلاب نقش ممتازی را ایفا کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه قیام نوزده دی باعث شروع حرکتی برای پیدایش انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: در چهلم شهدای قم، مردم تبریز هم به ندای روحانیت و مرجعیت لبیک گفته و پشتیبانی خود را از روحانیت شیعه و مراجع با تمام وجود نشان دادند.

وی تصریح کرد: این چهلم ها باعث به ذلت کشاندن رژیم و استکبار جهانی و کشورهای سلطه شد، خوشبختانه با تفضلات الهی این حرکت بعد از یک سال و اندی به بار نشست و امام خمینی(ره)که محبوب قلوب بود از تبعید به میهن بازگشتند و از نزدیک ولایت امت را به عهده گرفتند و طومار رژیم برچیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، نقش روحانیت را در این حرکت ممتاز و غیرقابل انکار خواند و گفت: این حرکت که در کنار روحانیت و نشات گرفته از رهنمودهای مرجعیت بود، بهترین شاهد و دلیل برای حمایت مردم از روحانیت هوشیار و بیدار و آگاه بود.

وی اظهار داشت: دشمن هم به این نکته پی برده است و علاقه باطنی و عمیق مردم به ارزش ها و روحانیت را می داند و همواره یکی از قطب های خطر برای استکبار در کنار قرآن و ولایت، روحانیت است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از این رو دشمنان تمام تلاش خود را بکار بسته است تا بتواند رخنه ای بین روحانیت و مردم ایجاد کنند و با عمق بخشی به این فاصله تخیلی بین امت و روحانیت به خیال واهی خودش به دستاوردهایی که می خواهند نائل شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: روحانیت با هدایت گری و مردم با هدایت پذیری از روحانیت، ولایت و مرجعیت راه نفوذ را بر بدخواهان خواهند بست و همواره در کنار روحانیت آگاه و هوشیار خواهند بود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات