۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۹۴۵۳۹
امام جمعه شوشتر:

دی ماه، ماه بصیرت ملت ایران اسلامی است

خبرگزاری رساـ امام جمعه شوشتر با اشاره به خلق حماسه های فراوان از سوی مردم در تاریخ انقلاب اسلامی در دی ماه، این ماه را ماه بصیرت و آگاهی مردم عنوان کرد.
جشنواره 9 دي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق امام جمعه شوشتر، شب گذشته، در همایشی  که به مناسبت حماسه نهم دی در شوشتر برگزار شد اظهار داشت: حماسه نهم دی سالروز میثاق مردمی ولایت مدار و بصیر با ولی فقیه زمان است که در تاریخ معاصر ایران اسلامی به نام روز بصیرت جمعی و ولایتمداری ثبت شده است.

وی افزود: پیوند بین امام و امت یک عشق و محبت الهی است که برگرفته از علاقه و احترام مردم به اهل بیت (ع) است و حماسه دی ماه سال گذشته برخواسته از این علاقه مردم بود.

حجت الاسلام محقق به جنگ روانی در سال 61 هجری اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی فضا غبارآلود باشد و فتنه‌های پیچیده در جامعه رخ داده باشد حوادثی مانند واقعه خونین عاشورا اتفاق می‌‌افتد البته با توجه به بصیرت‌افزایی مردم ایران ، بعد از 1400 سال، این مودت‌ها در ملت اسلامی ظهور و آرزوی تمام انبیاء و امامان عملی شد و انقلابی جهانی تحت رهبری و ولایت امام خمینی (ره) در این کشور رخ داد.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی، روز تاریخی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند که عظمت آن همانند یوم الله 22 بهمن است و به فرموده مقام معظم رهبری، نهم دی به یکی از قله‌های رفیع انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه شوشتر، حماسه نهم دی را روز ناامیدی سران فتنه از موفقیت نقشه هایشان عنوان کرد و اظهار داشت: حماسه نهم دی روز نا امید شدن سران فتنه و پشتیبان آنها یعنی استکبارا جهانی از موفقیت نقشه ها و توطئه هایشان در فتنه 88 بود چون مردم با حضور پرشور و بی نظیر خود بصیرت و آگاهی خود را به رخ فتنه گران و استکبار جهانی کشاندند و ریشه همه فتنه ها و توطئه ها را در آتش خشم خود سوزانده و به خاکستر تبدیل کردند.

این استاد حوزه علمیه شوشتر دی ماه در تاریخ انقلاب را ماه بصیرت مردم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: 19 دی، قیام تاریخی مردم قم، سرآغازی برای تاریخ انقلاب اسلامی بود که در این راستا قیام تاریخی مردم مشهد در 10دی نیز حماسه بزرگ دیگری در تاریخ را رقم زد همچنین حماسه نهم دی مردم ایران در سال گذشته تکمیل کننده حماسه‌های این مردم با بصیرت در تاریخ انقلاب اسلامی بود و به حق عنوان ماه بصیرت برازنده دیماه است. /945/پ202/ص
ارسال نظرات