۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۴۵۰۹
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

ملت ایران با پیروی از ولایت پیروز و غرور آفرین خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان ملت ایران را برخوردار از بصیرت، بیداری و آگاهی کافی توصیف کرد و گفت: ملت غیور ایران در حماسه نهم دی با پیروی و پشتیبانی از حسین زمان مثل همیشه پیروز و غرورآفرین ماند.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي، مدير حوزه هاي علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته در گردهمایی نخستین سالروز حماسه نهم دی‌ در آبادان، به تبیین چرایی برگزاری چنین گردهمایی هایی اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه عظیم نهم دی یک اتفاق کوچک نیست که به سادگی و بدون تحلیل و بررسی بتوان از کنار آن عبور کرد و اجتماع عظیم ما در این مکان نیز در راستای تبیین و تحلیل افتخارات به دست آمده در این روز است.

امام جمعه موقت در ادامه با بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نهم دی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حادثه نهم دی تکرار واقعه عظیم عاشورا است اما تنها تفاوت نهم دی با عاشورا این است که امام حسین (ع) تنها، بی‌کس و بی یار و یاور نماند و مردم ثابت کردند که این انقلابی که با نثار خون های گرانبهایی آبیاری شده است هیچ گاه تنها نمی گذارند.

وی تصریح کرد: ملت غیور ایران از بصیرت، بیداری و آگاهی کافی بهرمند هستند و به همین دلیل در حماسه نهم دی با پیروی و پشتیبانی از حسین زمان مثل همیشه پیروز و غرورآفرین ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به حرکت بی‌نظیر و انقلابی مردم در روز 9 دی ‌ماه سال 88، خاطرنشان کرد: در حماسه 9 دی ماه به جهانیان ثابت کردیم که در دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ثابت قدم می مانیم هستیم و هیچ‌گاه ولایت را تنها نمی‌گذاریم و این ولایت مداری را در عرصه های مختلفی نظیر هشت سال دوران جنگ تحمیل به‌درستی به اثبات رسانیده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه حوزستان اضافه کرد: عشایر و مردم غیور آبادان نیز چون سایر شهرهای ایران پهناور اسلامی نه یک‌بار بلکه صدها بار نشان داده‌اند که خط‌شان، خط و مسیر ولایت و رهبری بوده است و با حضور حماسی خود در نهم دی خواستار مجازات مدعیان دروغین پیروی از خط امام شدند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دوران سخت دفاع مقدس، بازگویی بخشی از خاطرات آن دوران و نقش بی‌بدیل مردم آبادان و خرمشهر در این حماسه عاشورایی، گفت: به راستی و به حق که شما دلاوران در تمام آن دوران از ناموس، حیثیت و اراضی کشور اسلامی دفاع کرده و جلوی تمام فتنه‌ها را در هشت سال جنگ با عوامل داخلی و خارجی با سنگر ایمان خود گرفته اید.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه به پشت پرده فتنه 88 اشاره کرد و افزود: پشت پرده، صحنه گردان و طراحی این فتنه به گفته رهبری کار یک شب و یک روز نبوده و کاملاً از قبل توسط عوامل نفوذی داخلی و سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه و استکبار جهانی برنامه‌ریزی شده بود و عوامل خود فروخته آنها در داخل آن ار به اجرا درآورند.

وی اضافه کرد: دولت های استکباری و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی که چشم طمع به نفت و منابع مالی و اقتصادی کشور ما دارد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون درصدد است با فراهم آمدن بستر مناسب به‌ وسیله فتنه انگیزی، اغتشاش و آشوب، افکار عمومی را تخریب کند و سوء استفاده خود را در این میان به انجام برساند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب از ابتدا تاکنون گفت: در بعد از انقلاب اسلامی نیز دشمن سودجو و فرصت‌طلب در شهرهایی چون خوزستان، کردستان دست به چنین آشوب‌ها و توطئه‌هایی زد که مردم بابصیرت منطقه به‌خوبی در مقابل این فتنه‌ها قد علم کردند.

وی خاطرنشان کرد: در 9 دی‌ ماه 88 دشمنان اسلام و انقلاب با به کارگیری نیروهایی بی‌بصیرت و تقویت بهاییت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و خاندان ائمه توهین کرده و می‌خواستند با این شیوه مردم را از اسلام دور کنند؛ اما مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی پیرو خط رهبری و ولایت این گام‌های استکباری را قطع و آتش فتنه‌ها را خاموش کرده و بار دیگر بیعت خود را با مقام معظم رهبری تجدید کردند./945/پ201/س
ارسال نظرات