۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۹۳۹۱۷

نگهداری 180 نسخه خطی شیعی در‌ حوزه‌ علمیه اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 180 نسخه خطی از نفیس‌ترین آثار شیعی در کتابخانه‌های مدارس علمیه این استان نگهداری می‌شود.
نسخ خطي
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، از ساماندهی کتابخانه‌ های مدارس علمیه این استان خبر داد و اظهار داشت: کتاب های موجود در انباری مدرسه ملا ابراهیم فهرست نویسی و کد‌گذاری شد و در اختیار طلاب‌ قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 180 نسخه نسخه خطی از نفیس‌ترین آثار علمای جهان تشیع در کتابخانه‌های مدارس موجود است که از همه آنها فهرست‌نگاری شده و به زودی چاپ و در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام نوروزی گفت: پیش از این وظیفه کتابداری به عهده خود طلاب بود؛ اما از سال گذشته نیروی ثابتی در کتابخانه مدرسه میرزا علی‌اکبر و ملا ابراهیم انجام خدمت می‌کند که وظیفه او کتابداری است.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل راه‌اندازی سایت کامپیوتری، تهیه سخت افزار و نرم افزارهای علوم اسلامی راه‌اندازی کافی نت مجهز به ایرترنت پرسرعت و انتشار ماهنامه علمی و فرهنگی نعیم را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مرکز دانست.

وی با بیان این‌که عمده فعالیت‌های یک سال گذشته مدیریت و کادر حوزه علمیه اردبیل در بخش آموزش متمرکز بوده است، گفت: در زمینه کیفی‌سازی و تقویت بنیه علمی طلاب نیز برنامه‌هایی انجام داده‌ایم که برای این امر بهترین اساتید با سوابق علمی و تدریسی را در اختیار داریم.

حجت الاسلام نوروزی اجباری بودن مباحثه با نظارت اساتید، حضور غیاب کلاس‌ها و نظم در تحصیل پایه‌های مختلف را دارای ثمرات ارزشمند دانست و تصریح کرد: برگزاری دو دوره قرآنی برای آموزش فصیح‌خوانی و تجوید و روخوانی و قرائت مجلسی، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن، کلاس‌های روش تحصیل ادبیات در حوزه و تحقیقات ضمن درسی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه اردبیل در سال‌های گذشته بوده است./935/ت302/س
ارسال نظرات