۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۹۳۴۶۱
استاد حوزه و دانشگاه اندیمشک:

اتحاد حوزه و دانشگاه در گرو حرکت علمی و معنوی جامعه بر محوریت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک، با تأکید بر اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه بر اساس اصول و مبانی اسلامی، گفت: حرکت علمی و معنوی جامعه بر محوریت اهل بیت(ع) سبب اتحاد بینشی و نگرشی حوزه و دانشگاه خواهد شد.
حجت الاسلام حسيني منش، امام جمعه الوار گرمسيري
حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش، امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه باید بر اساس اصول و مبانی اسلامی شکل گیرد، ابراز داشت: محور اتحاد و دوری از تفرقه، مودت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک افزود: اگر حوزه و دانشگاه در مسائل زیربنایی علمی و صنعتی محوریت اهل بیت(ع) و منویات دین مبین اسلام را در نظر بگیرند، به یقین بهترین ارزیابی برای زدودن اختلاف و ایجاد اتحاد را پیموده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر حرکت علمی، صنعتی و معنوی جامعه بر اساس محوریت اهل بیت(ع) و تعالی روحی انسان ها، بیان داشت: اگر این مسأله در تلاش های حوزویان و دانشگاهیان نمایان شود، سبب اتحاد بینشی و نگرشی حوزه و دانشگاه خواهد شد.

وی با تأکید بر این که خوشبختانه تلاش های خوبی از سوی دو نهاد برای اتحاد انجام شده است، اظهار داشت: این تلاش ها همچنان باید ادامه یافته تا به سرمنزل مقصود دست یابیم.

حجت الاسلام حسینی منش در ادامه افزود: به یقین افرادی که در رأس هرم علم و دانش و همچنین هدایت جامعه قرار دارند، در صورتی راه و هدف یکسانی داشته باشند، جامعه را به سوی هدف مشترک کشیده خواهد شد.

امام جمعه الوار گرمسیری با اشاره به نقش ارزنده این دو نهاد در اعمال و رفتار و مسائل کلان جامعه خاطر نشان کرد: هرچه حوزه های علمیه و دانشگاه ها همدل و اختلافات آنها تنها در مجامع علمی مطرح شود، به یقین در این راه موفق خواهیم بود.

وی اختلاف بین حوزه و دانشگاه را سبب ضربه پذیری این دو نهاد و همچنین تحیر و سرگردانی مردم دانست و اذعان داشت: با وجود این مسأله جامعه به انحطاط کشیده خواهد شد؛ از این رو دشمن از فضای بوجود آمده بیشترین استفاده را خواهد برد.

این استاد دانشگاه، محوریت ولایت فقیه، اهداف جمهوری اسلامی ایران، اندیشه های امام خمینی(ره) و رهنمودهای مراجع تقلید را از شاخص های اتحاد حوزه و دانشگاه خواند و گفت: مودت اهل بیت(ع) برخاسته از توحید نخستین، بهترین و شاخص ترین ملاک وحدت است./945/ت302/ص
ارسال نظرات