۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۲۷۸۸
امام جمعه قم:

واقعه عاشورا نقشه راه و شاخص حق و باطل است/ مذاکرات ژنو، غربی‌ها را به شرمساری کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با بیان این‌که حماسه عاشورا جلوه های عقلانی و عاطفی بسیار فراوانی دارد، بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد و گفت: هویت انسانی و دینی ما در گرو کربلا و عاشورا است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ایام حزن و اندوه ماه محرم، فرا رسیدن این ماه را تسلیت گفت و با بیان این‌که عاشورا اوج غم شیعیان است، تاکید کرد: با وجود گذشت سالیان طولانی از حادثه جانگذار عاشورا هنوز داغ این مصیبت برای شیعیان تازه است.

وی با بیان این‌که ما مدیون کربلا و عاشورا هستیم، ماندگاری دین را به برکت حادثه کربلا و قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: حماسه عاشورا جلوه‌های عقلانی و عاطفی بسیار فراوانی دارد، کربلا نقشه راه و شاخص حق و باطل است و هویت سازی می کند؛ از این رو باید توجه داشت که هویت دینی و انسانی ما در گرو کربلا و عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر این‌که باید از عاشورا الگو بگیریم، تصریح کرد: جوامعی که الگوهایی همچون عاشورا و امام حسین(ع) ندارند به اسطوره سازی روی می آورند.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، بیان داشت: عزاداری ها و سوگواری های ما باید سبقه عاشورایی داشته باشد.

وی با بیان توصیه هایی به جامعه و هیأت‌های مذهبی گفت: تعبد، تعلیم دین، عشق به نماز، توجه به قرآن و تفسیر، شهادت و ایثار در راه خدا و ولایتمداری از مسائل مهمی است که رنگ عاشورایی را به عزاداری ها می بخشد و ما باید به این اصول مهم توجه کنیم.

باید به شعائر اسلامی ملتزم و پایبند باشیم

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ما باید به شعائر اسلامی ملتزم و پایبند باشیم، از اقدامات دستگاه قضایی کشور در راستای تلاش برای پیاده سازی احکام و حدود الهی در جامعه قدردانی کرد و گفت: ما از تصمیمات قوه قضائیه جهت شناسایی و دستگیری مفسدان به طور قاطع و کامل حمایت می کنیم.

امام جمعه قم، با اشاره به نقشه های دشمنان جهت تضعیف باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان و جامعه گفت: ما باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمنان درصدد هستند از راه‌های مختلف همچون جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ترویج بی بندوباری به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

وی ابراز داشت: ما از مواضع مراجع تقلید که در مسیر دین رهنمودهای مهمی دارند و تذکراتی می دهند قدردانی می کنیم و از همه مسؤولان کشور انتظار داریم که به این توصیه ها و رهنمودها توجه بیشتری داشته باشند و بدانند نصرت مراجع تقلید، نصرت خداوند و دین است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، غربی‌ها را به محاکمه شرمساری کشاند

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات شجاعانه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گوهای 1+5 از مواضع دکتر جلیلی تشکر و خاطر‌نشان کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دور از گفت‌و‌گوها فضای مذاکره را تغییر داد و آنها را به محاکمه شرمساری کشاند و کاری کرد که آنها بپذیرند جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است.

وی بیان داشت: غربی‌ها و آمریکا در مذاکرات اخیر از موضع ضعف برخوردار بودند و اذعان کرده اند به کمک جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات منطقه نیازمندند و زمانی که قصد پایمال کردن حقوق مسلم و حقه ملت ایران را داشتند، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اقتدار اعلام کرد حقوق مسلم مردم ایران غیر قابل مذاکره است.

خطیب جمعه قم با اشاره به وضعیت کشور و چگونگی مذاکرات و گفت‌و‌گوها با طرف‌های غربی در دوران اصلاحات تصریح کرد: دشمنان در دوره اصلاحات وقتی نرمش‌ها و تأثیرپذیری‌های آنها را می‌دیدند جلوتر می‌آمدند؛ اما اکنون با اقتدار و شجاعت مسؤولان جرأت این کار را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تدابیر حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری در اداره نظام اسلامی، تأکید کرد: مدیریت فوق العاده رهبر معظم انقلاب اسلامی و شجاعت ستودنی رییس جمهور کشورمان در دنیا کاری کرد که جهان امروز شاهد اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

ترور شهید شهریاری رسوایی دیگری برای غرب است

وی با محکوم کردن ترور شهید شهریاری، این جنایت را کار عوامل استکبار جهانی دانست و با بیان این‌که این اقدام یک رسوایی دیگر برای غرب به شمار می رود، ابراز داشت: دشمنان با جنایتی که مرتکب شدند رسوایی دیگری از مواضع خود را نشان دادند و این حادثه تلخ فضای دنیا را به نفع ما تغییر داد.

تولیت جدید آستانه مقدسه، در خطبه اول نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت اخلاق، به تبیین فوائد نماز جمعه و نقش آن در اقتدار نظام اسلامی پرداخت و گفت: نماز جمعه وسیله ای برای عزت و سربلندی مؤمنان است و به برکت این جایگاه و تریبون مملکت ما نیز بهره‌های فراوانی برده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام همواره برای تضعیف جایگاه نماز جمعه تلاش کرده و درصدد بر آمدند تا این تریبون مقدس را در خدمت منافع حاکمان جور قرار دهند.

خطیب جمعه قم همچنین، بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.‌/924/پ201/س
ارسال نظرات