۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۲۴۹۹
امام جمعه الوار گرمسیری خوزستان:

محور عاشورا و مهدویت تبیین حق و حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری گفت: عاشورا و مهدویت به دنبال تحقق حکومت عدل الهی و عملی کردن آن در جامعه هستند.
کنگره شعر عاشورايي مهدويت
حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش، امام جمعه الوار گرمسیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که محور پیام عاشور و مهدویت تبیین حق و حقیقت و به دنبال تحقق حکومت عدل الهی و عملی کردن آن در جامعه است اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) بخاطر انجام سنت پیامبراکرم(ص) که همان امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام حسینی منش، در ادامه سخنان خود به شباهت های قیام عاشورا و مهدویت اشاره کرد و گفت: امام مهدی(عج) همانند امام حسین(ع) به دنبال عملی کردن سنت پیامبر اکرم(ص) به ویژه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای عدالت الهی است.

این استاد حوزه علمیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به حادثه عاشورا که در آن زمان جامعه زمینه پذیرش هدف های امام حسین(ع) را نداشتند ابراز امیدواری کرد: که در عصر حاضر جامعه با پشتیبانی از ولایت فقیه زمینه پذیرش آن اهداف والایی امام را داشته باشند.

امام جمعه الوار گرمسیری، با بیان این که اگر حادثه عاشورا خوب تبیین شود و آسیب شناسی صحیحی از آن زمان، مردم و جامعه شناسی آن روز را داشته باشیم و عاشورا را بعنوان درس و عبرت در جامعه امروزی قرار بدهیم تصریح کرد: به طور یقین عاشورا بعنوان الگو برای بر طرف کردن نقایص جامعه و درس مؤثری در جامعی امروزی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی منش، خاطر نشان کرد: هیأت مذهبی در برگزاری صحیح عزاداری و با تبیین مسائل فکری و عملی عاشورا از سوی سخنرانی با محتوا و مداحی های مبتنی بر منابع درست و معتبر می توان زمینه سازی شود برای آماده کردن جامعه جهت پذیرش حکومت عدل الهی از سوی امام زمان(عج) باشد.

امام جمعه الوار گرمسیری در پایان به پیام های عاشورایی مهدویت اشاره کرد و گفت: نخستین پیام قیام برای خدا یعنی هر کسی در هر زمانی باید برای خداوند قیام کند دومین پیام عمل کردن به سنت پیامبراکرم(ص) به ویژه امر به معروف و نهی از منکر و آخرین پیام عاشورایی مهدویت بر طرف کردن موانع پیشروی جامعه دینی است./945/پ202/الف
ارسال نظرات