۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۹۱۸۶۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

خرافه گویی در عزاداری‌ها از خواست دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده صحیح از فناوری روز به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از سوی هیأت‌های مذهبی تاکید کرد.
خرافه گویی در عزاداری‌ها از خواست دشمنان است
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: عزت، آزادی و سربلندی اسلام و نظام جمهوری اسلامی مدیون خون شهیدان بوده که برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که شعار هیات‌های مذهبی و مسؤولان فرهنگی باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مهدویت باشد، گفت: استفاده از علما و روحانیان در هیات‌های مذهبی، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری نمازهای باشکوه، در دستور مسؤولان هیات‌ها قرار بگیرد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده صحیح از تکنولوژی و فناوری روز به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن توسط هیات‌های مذهبی تاکید کرد و ابراز داشت: خرافه گرایی از مهترین آفت‌های پیش روی هیات‌های مذهبی در اجرای برنامه‌ها است که می‌توان با برنامه ریزی صحیح و به موقع از گسترش آن جلوگیری کرد.

حجت الاسلام ناصری نژاد، احیای شعائر اسلامی را از مهم‌ترین رسالت های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ و اشاعه فرهنگ ائمه اطهار(ع) به ویژه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام حسینی باید توسط هیات‌های مذهبی تبیین شود؛ هیات‌ها باید افزون بر این ایام در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی به ایفای نقش بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیات‌های مذهبی همواره در طول تاریخ به عنوان خاستگاه فکری و معنوی مبارزان، اندیشمندان و جوانان بوده‌اند؛ از این رو نقش هیات‌های مذهبی بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد؛ حضور پرشور جوانان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی موجب خواهد شد تا تمام نقش‌های دشمنان خنثی شود./945/ت303/ص
ارسال نظرات