۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۱۴۴۸
استاد حوزه علمیه اهواز:

حدیث غدیر قاطع‌ترین حدیث صدر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به روایت حدیث غدیر از سوی افراد زیادی از صحابه، حدیث غدیر را از قاطع‌ترین احادیث صدر اسلام برشمرد.
غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمد شعاع فاخر، استاد حوزه علمیه و خطیب شهرستان اهواز، روز گذشته در جمع هزاران نفر از عاشقان و محبان ولایتمدار اهواز با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: حدیث غدیر از سوی 150 نفر از صحابه پیامبر اکرم (ص) و 400 نفر از علمای اهل سنت روایت شده است و این خود نشانه ای از سندیّت قوی و محکم این حدیث است.

وی در ادامه افزود: در منابع مختلف اهل سنت و شیعه حدیث غدیر به تواتر یافت می شود و حتی از احادیث در خصوص نماز و روزه هم بیشتر به چشم می خورد و در میان تمامی فرق و مذاهب اسلامی همگی به اصل این حدیث اذعان دارند.

حجت الاسلام فاخر در ادامه سخنان خود با پاسخ به شبه‌ای که از سوی فرقه ضاله وهابیت در میان محافل اسلامی مطرح شده است، پرداخت و اضافه کرد: سرکرده های این فرقه ضاله می گویند چرا پیامبر اکرم(ص) به جای کلمه «ولی»، اصطلاح «خلیفه» را به کار نبردند؛ این شبهه را می توان با استناد به آیه «النبی اولی بالمومنین من انفسهم » پاسخ داد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کلمه ولی معنای متعددی دارد که در این آیه یعنی صاحب اختیار کامل امور مسلمین است و پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر این اصطلاح را به امام علی‌(ع) منسوب کردند و ایشان را به امامت و زعامت مسلمین پس از خود منصوب کردند.

وی با بیان این که امروزه دشمنان اسلام از طریق رسانه‌های در دست خود شبهاتی را بر جوانان شیعه عرضه می کنند، افزود: تنها راه در امان بودن و مصونیت از شبهات دشمنان اسلام به ویژه وهابیت، رجوع به به علمای حاضر است، همان‌ گونه که انسان در وقت بیماری به پزشک مراجعه می کند تا درمان بیماری خود را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام فاخر در پایان سخنان خود شرح واقعه غدیر در کتاب‌های شیعیان را مورد کفایت و جواب‌گوی نیاز همه دانست و گفت: کسانی که به دنبال حقیقت هستند می توانند با مراجعه به این کتاب ها به ویژه کتاب «الغدیر» علامه امینی و علمای عصر حاضر راه حقیقت را بشناسند./945/پ202/س
ارسال نظرات