۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۱۳۲۳
آیت الله شبستری:

حضور حوزه‌‌های علمیه در عرصه جهانی نیازمند تحقق رهنمود‌های رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری در جمع طلاب تبریزی گفت: از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب انزوا و بی‌تحرکی حوزه‌های علمیه منجر به حذف تاریخی آنان می شود؛‌ از این رو نیازمند نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف ملی و بین المللی هستیم.
آيت الله شبستري آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه تبریز اظهار داشت: دو ویژگی بارز انبیای الهی، معلم و مزکی بودن ایشان بود که روحانیت به عنوان میراث دار رسالت فرستادگان هدایت بشریت، وظیفه مهم و حساسی در این میان بر عهده دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: لازمه معلم بودن، داشتن معلومات و گسترش مطالعات و لازمه مزکی بودن تهذیب نفس و تزکیه اخلاقی است که طلاب بایستی توجه ویژگی به تهذیب در کنار تحصیل علم داشته باشند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که طلاب معمم افسران ارتش امام زمان(عج) هستند، گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سفر اخیر خود به شهر مقدس قم در رهنمودهایی خواستار تحرک و شور انقلابی طلاب و روحانیت شده اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب انزوا و بی‌تحرکی حوزه‌های علمیه منجر به حذف تاریخی آنان می شود؛‌ از این رو نیازمند نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف ملی و بین المللی هستیم.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر افراط و تفریط در تبیین معارف دینی خاطر‌نشان کرد: از نظر اسلام هم تهجر و هم التقاط باطل است و روحانیان خود باید با این دو مسأله مقابله کنند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: از نظر ایشان دین شناس واقعی کسی است که در امر تبلیغ اعتدال را رعایت کرده و نه تنگ نظر باشد و نه مردم را به گناه رغبت دهد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اصول مهم در تحصیل علوم حوزوی پرداخت و اظهار داشت: جدیت، نظم، تواضع، خشیت و خلوص نیت در تحصیل لازمه طلبگی است، این‌گونه نباشد که طلبه‌ای خیال کند چون در لباس روحانیت هستم، مردم باید به من ابتدا سلام و احترام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که حضور مستمر و به موقع در کلاس موجب پیشرفت تحصیلی خواهد بود، گفت: طلاب بدانند که با گوش دادن به نوار درس نمی‌توان به صورت کامل مفاهیم درسی را دریافت.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور همراه بود، 25 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و طالبیه تبریز معمم شدند./935/پ201/س
ارسال نظرات