۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۹۱۲۰۴
آیت الله نورمفیدی:

طرح جدایی دین از سیاست پروژه ای آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان طرح جدایی دین از سیاست را طرحی آمریکایی دانست و تأکید کرد: آمریکا برای رسیدن به منافع شوم خود در خاورمیانه نظام اسلامی را یگانه مزاحم می داند.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه حاج حسن واثقی گرگان، به سؤوالات دانش آموزان این مدرسه پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال دانش آموزی که درخصوص شرایط داشتن مرجع تقلید پرسیده بود، با اشاره به این که مرجع تقلید یک مسأله روشنی است و وظیفه آن نیز واضح است، گفت: وقتی انسان به یک چیز خاصی نیاز داشته باشد به کسی که متخصص آن کار است مراجعه می کند، پس مراجع تقلید نیز باید مسائل دینی و احکام شرعی و دینی که انسان به آن نیاز دارد را برای ما روشن کنند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: هر کسی که به سن تکلیف و سن بلوغ رسیده باشد، باید برای خود مرجع تقلید انتخاب کند تا برای مسائلی که نیاز به مرجع تقلید دارد از آنها راهنمایی بخواهد و اگر مرجع تقلید رساله داشته باشد بهتر می توان به پاسخ های خود برسد.

امام جمعه گرگان در پاسخ به سؤوال دانش آموزی که پیرامون فلسفه غدیر پرسیده بود، گفت: مهم ترین مسأله اسلام، امامت و رهبری در روز غدیر مشخص شد و در این روز رسالت پیامبر اسلام(ص) به حضرت علی(ع) ابلاغ و کامل شد و وی را به عنوان رهبر و ولی جامعه معرفی کرد و این روز، روز تعیین امامت و رهبری بعد از رسول خدا است و بلکه روز همه مسلمانان است.
 
آیت الله نورمفیدی همچنین به سؤوال دانش آموزی که در خصوص نحوه کنترل نفس انسانی پرسیده بود با بیان این که انسان باید مراقب باشد تا دچار نفس اماره نشود، افزود: همه آن چیزی را که خداوند در وجود انسان قرار داده برای زندگی انسان لازم بوده است و باید مراقب باشیم تا نفس اماره بر ما قالب نشود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص دوگانگی شخصیتی انسان، با بیان این که هیچ مؤمن مسلمانی دوست ندارد دوست شیطان باشد و همه دوست دارند دوست خدا باشند، ادامه داد:جوانان جاذبه های خیلی زیادی دارند و علاقمند به خدا هستند و باید مراقب باشند تا گول شیطان را نخورند.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: باید ایمان و دوستی به خدا در وجود انسان ها تقویت شده و خوب نماز بخوانند تا بیشتر با این گرایش دوست شوند

وی خاطرنشان کرد: همان طور که باید بدنمان را در برابر بیماری مقاوم کنیم تا بیماری ما را از پادرنیاورد، از نظر روحی نیز باید خودمان را تقویت کنیم تا شیطان نتواند وارد وجودمان شود.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح جدایی دین از سیاست، گفت: اگر پیامبر اسلام(ص) تنها در مسجد می نشست و نماز می خواند و کاری به جنگ، جامعه و صلح نداشت، می توان گفت دین از سیاست جدا است و زندگی پیامبر که اساس دین ما است پر از سیاست بود و زندگی آرامی نداشت.
 
وی در خصوص اهداف دشمنی آمریکا با کشورهای خاورمیانه، ادامه داد: به دلیل اینکه خاورمیانه هم از نظر منابع و فرهنگ بسیار مهم است، آمریکا یگانه مزاحم خود را اسلام و مسلمین به عنوان یک مکتب محرک می بیند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ایران اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت داشته است، افزود: آمریکا نمی خواهد ایران پیشرفت کند و این کشور با کشورهای ظاهرسازی همچون عربستان کاری ندارد و با کشورهای مسلمانی که مزاحم آنها باشد، کار دارند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: تا قبل از اجرای این قانون، بیشتر این یارانه ها را سرمایه داران استفاده می کردند و 70 درصد از یکصد هزار میلیارد تومان یارانه دولت را سرمایه داران استفاده کرده و تنها 30 درصد باقی مانده بین مردم توزیع می شد.
 
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: هدفمندسازی یارانه ها به معنای قطع یارانه نیست؛ بلکه هدفمند کردن آن است و اگر کشور می خواهد پیشرفت کند چاره ای جز اجرای این قانون ندارد. 

وی اظهارامیدواری کرد: با اجرای این قانون مشکل اقشار کم درآمد نیز حل شده و مشکل حادی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان این که آمریکا نمی خواهد این قانون در کشور اجرا شود، گفت: برای ورود ایران به عرصه سازمان تجارت جهانی باید قیمت ها در کشور آزاد شود و آمریکا از فواید هدفمندکردن یارانه ها در کشور مطلع است و برای همین نمی خواهد این قانون اجرایی شود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص وظیفه جوانان در برابر توهین به روحانیت و ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: در برابر این توهین ها نباید با خشونت رفتار کرد بلکه باید با منطق رفتار کرد؛ در دوران پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) ما هم این توهین ها وجود داشته و همه آنان به راحتی از دنیا نرفتند و با مشکلات و توهین هایی مواجه بوده اند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اگر ما در برابر آمریکا نمی ایستادیم و قد علم نمی کردیم و تسلیم بودیم به طور قطع نمی توانسیم به انرژی هسته ای دست پیدا کنیم.

وی با بیان این که خداوند متعال جوانان را بسیار دوست دارد و جوانان از یاران امام زمان(عج) محسوب می شوند، گفت: پیش برنده کار پیامبر اسلام(ص) در آن زمان نیز جوانان بودند.
 
امام جمعه گرگان خطاب به جوانان افزود: قدرجوانی خود را بدانید و از آن نهایت استفاده را ببرید و در تقویت ایمان و علم و دانش کوشش کنید.

وی با بیان این که تقویت ایمان و تقویت علم و دانش از وظایف جوانان است، ادامه داد: اگر کشور در زمینه علم پیشرفت نکند از قافله عقب خواهیم ماند./950/پ201/الف
ارسال نظرات