۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۰۲۴۶
آیت الله نورمفیدی:

آمریکا نخستین ناقض حقوق بشر در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سفر اوباما به چند کشور آسیایی، گفت: سفر اوباما به آسیا نه تنها برای او سودی نداشت، بلکه باعث نفرت و خشم بیشتر مردم از او شد و جایگاه سابقش را از دست داد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نامینده ولی فقیه در گلستان، در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه در کشور، گفت: اجرای مناسب این طرح موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

وی طرح هدفمند کردن یارانه را طرحی ارزشمند و اصولی دانست و افزود: همه باید در اجرای مناسب این طرح مشاکرت کنیم و مشکلات احتمالی ناشی از اجرای این طرح را تحمل کنیم.

خطیب جمعه ساری نظارت متولیان بر قیمت ها کالاهای اساسی مردم را مهم دانست و خاطرنشان کرد: نظارت صحیح موجب جلوگیری از سوء استفاده سود جویان و فرصت طلبان خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که میزان مصرف در ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورها بسیار بالا است، افزود: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه موجب صرفه جویی در کالاهای مختلف به ویژه انرژی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی پرونده حقوق بشر آمریکا در سازمان ملل، گفت: متأسفانه کشوری که مدعی دفاع از حقوق بشر در دنیا است، خود بر هیچ یک از حقوق انسانی پایند نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نقض آشکار حقوق بشر در پرونده چندین ساله آمریکا دیده می شود، افزود: آمریکا نخستین جنایت های بشری را در دنیا انجام داد.

وی حمله به دو کشور عراق و افغانستان را یکی از دیگر از نقض حقوق بشر از سوی آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا و به ویژه مجامع بین المللی باید به شکل واقع بینانه جنایت های آمریکا در طول این سال ها را مشخص کند.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اوباما به چند کشور آسیایی، گفت: سفر اوباما به آسیا نه تنها برای او سودی نداشت، بلکه باعث نفرت و خشم بیشتر مردم از او شد و جایگاه سابقش را از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به درپیش بودن عید سعید قربان، افزود: این روز نشان دهنده شکوه و عظمت پیامبر (ص) است که باید گرامی داشته شود.

آیت الله نورمفیدی در خطبه نخست نماز این هفته گرگان به خطبه 108 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: خواندن و درک مناسب این خطبه در انسان انقلابی ایجاد خواهد کرد و موجب تقویت ایمان انسان می شود./950/پ201/الف
ارسال نظرات