۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۸۹۹۸۶
مدیرکل توسعه مدارس غیردولتی:

زمینه حضور روحانیان در مدارس بیشتر فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل توسعه مدارس غیردولتی گفت: تعامل و همفکری حوزه های علمیه و مدارس در دراز مدت با نتایج عمیق و مؤثری همراه خواهد بود.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، ابوطالب حافظی، مدیرکل توسعه مدارس غیردولتی، امروز در گردهمایی کارشناسان و نمایندگان کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش منطقه شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: نشست های متعدد و خوبی در کمیته های استانی همکاری حوزه و مدارس برگزار شده که امیدواریم این نشست ها با بحث های کارشناسی و به دور از شعار زدگی پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور روحانیان مبلغ در مدارس خاطر نشان کرد: استقبال دانش آموزان از حضور معنوی روحانیت نشان از موفقیت این طرح است، از این رو باید همه مدارس استان از وجود روحانیان و ائمه جماعات بهره مند شوند.

حافطی با بیان این که بهره گیری از توان روحانیت در برخی از دروس مدارس با نتایج مطلوبی همراه خواهد بود، تصریح کرد: خانواده‌ها دنبال مدارسی هستند که فرزندانشان در آن جا علم و دین را توام بیاموزند.

وی با تاکید بر تغذیه فکری معلمان مدارس از سوی علمای حوزه های علمیه تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اعتقادات دینی و معرفتی نسل جوان و نوجوان جامعه را هدف قرار داده، ضرورت همکاری حوزه های علمیه و اموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می شود.

مدیرکل توسعه مدارس غیردولتی گفت: تعامل و همفکری حوزه های علمیه و مدارس در دراز مدت با نتایج عمیق و مؤثری همراه خواهد بود، این دو نهاد تأثیر گذار باید نسل مومن تربیت کنند تا جامعه مدنی دین مدار در کشور بار دیگر تاریخ ساز باشد.

حافظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی ده هزار مدرسه قرآنی در مدارس کشور خاطر نشان کرد: این حرکت فرصت بسیار خوبی برای همکاری بیشتر آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.

وی افزود: رویکرد دولت و مجلس به گسترش مدارس غیر دولتی و واگذاری اداره مدارس دولتی به روحانیان، اندیشمندان و نخبگان علمی جامعه زمینه را برای تربیت علمی و دینی نسل خلاق و نوآور فراهم کرده است./935/پ202/الف
ارسال نظرات