۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۸۹۸۷۰
امام جمعه اهر:

دشمنان درصدد خنثی کردن ابعاد سیاسی حج هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: دشمنان طرح بی‌خاصیت‌ جلوه‌دادن ابعاد اجتماعی و سیاسی حج را به مرحله اجرا گذاشته اند.
مكه مكرمه - حج ـ عمره _ حاجي
حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، امام جمعه اهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرا رسیدن موسم حج اظهار داشت: دشمنان در برنامه های دراز مدت طرح بی خاصیت سازی ابعاد اجتماعی و سیاسی حج را به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

وی با انتقاد از عدم برخورد ملل مسلمان به ویژه دولت سعودی در قبال این مساله خاطرنشان کرد: انگلستان پیشتاز اجرای این طرح بوده و متأسفانه با کمک به حاکمیت آل سعود و فرقه انحطاطی وهابیت این موضوع تا حد زیادی به مرحله اجرا در آمده است.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به نظر یکی از فعالان مسیحیت درباره موسم حج مسلمین تصریح کرد: مراسم حج مسلمانان از نگاه دیگران یک برنامه غبطه برانگیز برای تحکیم وحدت است و به جرأت می توان گفت؛ هیچ مذهبی قدرت سازماندهی حجم انبوهی از پیروان را در یک زمان مشخص را ندارد.

وی در ادامه با بیان این‌که موسم حج یکی از مهم‌ترین زمینه‌های صدور انقلاب است، تصریح کرد: با این وجود دشمنان اسلام ساکت ننشستند و در سال 65 مراسم برائت از مشرکین را به حجی خونین مبدل ساختند که پشت پرده این قتل عام حجاج ایرانی و غیرایرانی مربوط به استکبار جهانی است.

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر هوشیاری حجاج ایرانی در حج امسال گفت: مراسم برائت از مشرکین یک هویت تغییرناپذیر در مناسک عبادی، سیاسی حج است، ترس دشمنان اسلام از فریاد برائت از کفار و مشرکان نشانگر موفقیت این مراسم در تزلزل جایگاه مستکبران جهان در نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام در سال های اخیر تلاش فراوانی کرده اند تا بی تفاوتی نسبت به جنایات خود را در جهان اسلام ترویج دهند؛ اما نظام جمهوری اسلامی ایران همواره با تدابیری ارزشمند توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرده اند./935/ت302/س
ارسال نظرات