۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۸۹۱۸۲
واکاوی حضور روحانیان در رسانه ملی (3)؛

مدیر رادیو معارف: کارگروه پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه و رسانه ملی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر رادیو معارف بر ضرورت تشکیل کارگروه پیگیری منویات رهبری در حوزه و رسانه ملی تأکید کرد و گفت: لازم است این کارگروه به صورت جدی منویات مقام معظم رهبری را بررسی، تحلیل و پیگیری کند.
حجت الاسلام لطفي نياسر مدير راديو معارف


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور تأثیرگذار روحانیان در صدا و سیما گفت: صدا و سیما امکانات بسیار خوبی در پژوهشکده صدا و سیما و دانشکده صدا و سیمای قم مستقر کرده است؛ اما لازم است سرعت نتیجه دهی آن بیشتر شود، به طور مثال برگزاری درس خارج فقه و رسانه در آن حرکت بسیار مبارکی است.

وی در ادامه افزود: دانشکده صدا و سیما در قم، دانشکده‌ای اسلامی است که از بین طلاب دانش‌پژوه می پذیرد، امیدواریم که حوزه هم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر اظهار داشت: یکی از مشکلات پیش رو نحوه تعامل نهاد ها با یکدیگر است، از یک سو مدیران صدا و سیما دوست دارند تولیداتشان اسلامی باشد و از سوی دیگر حوزه ای داریم که اسباب هنر و تأثیر گذاری آن را می شناسد و می داند دشمنان از این ابزار چگونه استفاده می کنند، شایسته است این دو نهاد با هم تعامل جدی داشته باشند.

وی تأکید کرد: لازم است یک کارگروه در صدا و سیما و حوزه تشکیل شود و این کارگروه به صورت جدی منویات مقام معظم رهبری را بررسی، تحلیل و پیگیری کنند و متخصصان دو طرف مفاهمه کنند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر تصریح کرد: اگر این کار گروه تشکیل نشود و کارشناسان دو طرف با هم به تفاهم نرسند، هر کسی هر چه را وظیفه اش بداند انجام می دهد و ممکن است پس از مدتی کار به نتیجه نرسد و رها شود.

وی خاطر نشان کرد: صدا و سیما در بخش های مختلف مرتبط با حوزه دینی از حضور مدیران، مشاوران و برنامه سازان حوزوی استفاده می کند؛ در بخش نظارت هم روحانیان و دانش آموختگان علوم اسلامی حضور دارند.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: یکی از مسائلی که کارگروه حوزه و صدا و سیما باید حل کند و به آن پاسخ دهد این است که شیوه نظارت بخش هنری حوزه بر برنامه های صدا و سیما چگونه باید باشد که موجب پیشبرد و تعالی برنامه های صدا و سیما و جذب و اعتماد مخاطب شود.

وی ابراز داشت: اگر ما تأثیر شناخت رسانه و حضور رسانه را در حوزه های علمیه بیشتر ببینیم، این امر می تواند به ایجاد ظرفیت گسترده از سوی حوزه های علمیه برای نظام اسلامی در خصوص مسائل رسانه‌ای کمک کند.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: برای تحقق این امر لازم است کارشناسان رسانه ای در حوزه های علمیه حضور پیدا و مسائل رسانه ای را برای طلاب جوان مطرح کنند.

وی در پایان گفت: همچنین لازم است از کارهای کمی در این حوزه خودداری شود و به سمت کار کیفی و مؤثر برویم زیرا این گونه نیست که همه طلاب بتوانند وارد کار رسانه ای شوند./919/ت302/ع

ارسال نظرات