۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۸۸۹۶۱
مدیر مرکزآموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی:

توجه به بایسته های نظام بین الملل در تبیین علوم اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: اگر با رویکردهای جامعه و نیازهای مردم درگیر نباشیم، علم تولیدی ما ارتباط حداقلی با مخاطبین برقرار خواهد کرد.
توجه به بایسته های نظام بین الملل در تبیین علوم اسلامی ضروری است


حجت الاسلام سید محمد کاویانی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب غیر ایرانی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست بر بازشناسی معارف اسلامی و نقش آن در هویت اسلامی تاکید کردند.

وی ادامه داد: اسلام پیوسته باید مناسب با مقتضیات و شرایطی و ظرف های زمانی گوناگون باید شناسانده شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در معرفی اسلام و تولید معارفی اسلامی از قرآن و روایات باید واقعیت ها، ضرورت ها و بایسته های نظام بین المللی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: اگر با رویکردهای جامعه و نیازهای مردم درگیر نباشیم، علم تولیدی ما ارتباط حداقلی با مخاطبین برقرار خواهد کرد.

این استاد حوزه و داشنگاه ادامه داد: نگاه نو به نو به معارف اسلامی یک ضرورت است که جامعه المصطفی تلاش کرده در این بخش پیشتاز باشد.

وی بیان داشت: جامعه المصطفی امروز با نمایندگان صد ملیت گوناگون رورو است که در چنین شرایطی تولید اندیشه صورت خاصی به خود می گیرد.

وی با تاکید بر توجه به ضرورت هایی که این کشورهای خارجی با آن روبرو هستند، ادامه داد: امروز رشته های گوناگون در مقاطه تحصیلی مختلف در جامعه المصطفی برای پاسخ گویی به نیازهای گوناگون جهان اسلام و بلکه مخاطبین جهانی ایجاد شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: طلاب جامعه المصطفی از کشورهایی هستند که در برخی هژمونی بحث های قرآنی بیشتر است و باید در رشته های قرآنی تحصیل کنند اما در برخی کشورهای دیگر مباحث فکری در صدر است که باید دانش آموختگان درعلوم فلسفه، کلام و عرفان پرورش یابند.

وی بیان داشت: طراحی رشته ای همچون محیط زیست نشان می دهد تا چه اندازه این مرکز به نیازهای جهانی توجه داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امروز بیشتر گروه علمی های دپارتمان های دانشگاه های معتبر جهان را در جامعه المصطفی داریم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات