۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۸۸۹۱۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نهضت عاشورا باید تا ظهور حضرت ولی عصر چراغ راه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان به تلاش دشمنان برای ترویج بدعت و خرافه در هیأت های مذهبی، تأکید کرد: هیأت های مذهبی و تشکل های دینی باید مراقب خرافه افکنی های دشمنان اسلام باشند.
 آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان که در گرگان برگزار شد، با اشاره به وجود جبهه حق و باطل در دوران پیامبر(ص)، گفت: در زمان پیامبر(ص) دوست و دشمن مشخص بود ولی بعد از رحلت پیامبر این جبهه دچار شکاف شد.

وی با بیان این که پس از رحلت پیامبر(ص) جبهه های باطل در لباس حق ظاهر شدند و اقدام به اختلاف و دشمنی کردند،، تصریح کرد: کربلا باید دین، دنیا و آخرت ما را زنده کند، کربلا یک امتیازی در همه زندگی ائمه اطهار(ع) داشت و آن مشخص شدن حق و باطل بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان، با اشاره به این که واقعه عاشورا باید در تاریخ اسلام و مکتب تشیع تا ظهور ولی عصر(عج) یک چراغ باشد، ادامه داد: دو دسته به عاشورا ضربه زدند، دسته اول عشاق امام حسین(ع) و دسته دوم دشمنان اهل بیت(ع) بودند.

وی با اشاره به مداحی و روضه های سیدالشهدا و بیان برخی مطالب در این روضه ها، افزود: روضه همچون اکسیری زنده کننده و بهترین و مقوی ترین غذا برای انسان است و باید یک حد و اندازه ای داشته باشد.

امام جمعه گرگان، با بیان این که ما باید همیشه عاشورا را زنده نگهداریم، خاطر نشان کرد: همه ما باید مواظب و مراقب باشیم و هیأت های مذهبی و مداحان طوری عمل کنند که فردای قیامت برگ برنده ای نزد امام حسن(ع) داشته باشند.

وی با بیان این که باید قدردان کربلا باشیم، اذعان داشت: امام حسین(ع) و عاشورا باید دین، اخلاق، رفتار، جامعه، مکتب و راه اهل بیت(ع) را در جامعه ما زنده کند و روشنایی ببخشد.

آیت الله نورمفیدی، خطاب به مداحان و هیأت های مذهبی، تأکید کرد: اگر می خواهیم امام حسین(ع) در قیامت دست ما را بگیرد، باید مضامین شعرها و مداحی هایی که بیان می شود مورد قبول ائمه باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای ترویج بدعت و خرافه در هیأت های مذهبی، تأکید کرد: هیأت های مذهبی و تشکل های دینی باید مراقب خرافه افکنی های دشمنان اسلام باشند./950/پ202/الف
ارسال نظرات