۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۸۸۲۹۹

آیین گرامی‌داشت شهید فهمیده در خرمشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید حسین فهمیده امروز با حضور پانصد دانش‌آموز سیزده‌ساله خرمشهری در این شهر حماسه آفرین برگزار شد.
شهيد فهميده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره شهید نوجوان حسین فهمیده، روز گذشته با حضور بیش از پانصد دانش آموز نوجوان سیزده ساله خرمشهری به یاد این شهید گلگون‌کفن در فضایی معنوی و عطرآگین به بوی شهدا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی‌های این مراسم حضور مادر شهید بهنام محمدی در کنار خیل جمعیت نوجوانان بسیجی حاضر در این مراسم بود که حال و هوای خاصی به مجلس بخشید.

قرائت وصیتنامه نوجوان شهید حسین فهمیده توسط یکی از دانش‌آموزان بسیجی خرمشهر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود که باعث تحت‌تاثیر قرار گرفتن حاضران شد؛ اجرای گروه موسیقی نیروی دریایی ارتش نیز از دیگر برنامه‌های این یادواره بود که حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.

پخش کلیپ معرفی شهید« بهنام محمدی »، اجرای تئاتر، پخش دو نماهنگ بیان خاطره توسط «کریم بهی» و سردار «سواریان» از همرزمان شهید بهنام محمدی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای دانش‌آموز بود که با استقبال گرم حاضران روبه‌رو شد.

در پایان این یادواره یکی از رزمندگان اسلام خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس بازگو کرد که باعث ابراز احساسات حاضران در این مجلس شد؛ این یادواره با همکاری سپاه، یادواره شهدای خرمشهر و آموزش و پرورش خرمشهر برگزار شد.

گفتنی است، پس از پایان یادواره شهید بهنام محمدی، مسؤولان و حاضران در یادواره به محل شهادت این شهید گلگون‌کفن رفته و‌ کلنگ احداث یادبود وی را بر زمین زدند.

برگزاری همایش رهروان شهید فهمیده در خرمشهر

محمدرضا فیصلی، مسؤول بسیج دانش‌آموزی خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: بسیج دانش‌آ‌موزی به مناسبت این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی را برای دانش‌آموزان خرمشهری تدوین کرده است؛ در این راستا و در نخستین روز از این هفته انتخابات اعضای شورای بسیج واحدها در مدارس برگزار می‌شود. 

مسؤول بسیج دانش‌آموزی خرمشهر ادامه داد: همچنین به این مناسبت پیاده‌روی پیشگامان و پویندگان با حضور دانش‌آموزان بسیجی مقاطع متوسطه و راهنمایی برگزار می‌شود. 

فیصلی از برگزاری همایش رهروان شهید فهمیده نیز خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه بیش از یک‌هزار و 500 دانش‌آموز بسیجی دوم راهنمایی از مدارس خود به سوی مسجد جامع خرمشهر حرکت و گردهمایی آنها با محوریت الگوگیری از شهید بهنام محمدی و شهید حسین فهمیده انجام می‌شود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی خرمشهر خاطرنشان کرد: همچنین در سومین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی زنگ ایثار و شجاعت در تمام مدارس خرمشهر نواخته خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این و با حضور دانش‌آموزان تمام مدارس شهرستان مسابقات سراسری قرآن در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود؛ غبارروبی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، حضور سازمان‌یافته بسیجیان در آیین وحدت‌بخش نماز جمعه، برگزاری صبح‌گاه سراسری در مدارس خرمشهر و دیدار با امام جمعه شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی خواهد بود.

فیصلی گفت: مسابقه دو رهروان شهدا نیز با حضور دانش‌آموزان راهنمایی از مقابل مسجد جامع تا پل قدیم برگزار و در پایان نیز به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود؛ تجلیل از بسیجیان شرکت‌کننده در طرح هجرت، برگزاری مسابقه نشریه با موضوع همت مضاعف و کار مضاعف، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و غبارروبی مزار شهید بهنام محمدی توسط تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی خرمشهر در شهر مسجد سلیمان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: پایان بخش برنامه‌های هفته بسیج دانش‌‌آموزی حضور گسترده بسیجیان و همه دانش‌آموزان در راهپیمایی روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی خواهد بود؛ در آیین‌ها و برنامه‌های امسال هفته بسیج دانش‌آموزی خرمشهر بیش از سه هزار دانش‌آموز مشارکت خواهند داشت.‌/945/پ202/س

ارسال نظرات