تصحیح نگرش به نیازها و ضرورتها اولین گام در پژوهشگرایی طلاب جوان است
حجت الاسلام مهدی محقق فر، قائم مقام اداره امور پژوهشی مدارس علمیه حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز فعالیتهای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه از حیث کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کرده است.
وی بیان داشت: امروز وجود مجلات دارای رتبه علمی، مراکز گوناگون پژوهشی و آثار منتشر شده نشان از فعالیت های رو به رشد حوزه علمیه دارد.
این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از دغدغه های امروز حوزه، پژوهش محور شدن است از این رو باید پژوهشگرانی داشته باشیم که با دستاوردهای استاندارد و روشمند خود به ارائه بحث های معرفتی بپردازند و تحولات علمی را رقم بزنند.
وی گفت: در حوزه پژوهش باید در مرحله اول به تصحیح نگرش طلاب پرداخته و نیازها، ضرورت ها و بایسته ها را برای طلاب بیان کنیم.
این استاد حوزه علمیه بیان داشت: حوزه یک نهاد علمی و پژوهشی است و انتظارات از حوزه زیاد است از این رو باید این نیازها برای طلاب بیان شده و امیدواری آنها نسبت به آینده علمی تقویت شود.
وی گفت: از راهکارهای تصحیح نگرش طلاب به پژوهش این است که آنها را در معرض سوالات روز و درفرآیند حل مسائل پژوهشی از سوی پژوهشگران قرار دهیم.
این محقق علوم دینی بیان داشت: در گام بعدی باید آموزش های علمی طلاب تکمیل شده و فرایند یادگیری تعمیق داده شود، زیرا طلبه ای در امر پژوهش موفق است که دارای بنیان های آموزشی قوی باشد. /909/پ202/ع