۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۸۲۲۳

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب در مراغه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد امام رضا(ع) جمعی از طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان مراغه در مراسمی لباس روحانیت را برتن کردند.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام صادق حسن زاده، مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) مراغه، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب این مرکز علوم اسلامی، اظهار داشت: دشمن سعی دارد با سیاست تغییر از درون نظام های غیر هم سو با غرب را از طریق تغییرات درونی با خود هم جهت کند و صرفاً با اقدامات فرهنگی و سیاسی حکومت‌ها را دگرگون کند.

وی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در برخورد مناسب و آگاهانه با جریان‌های مختلف به ویژه ناتوی فرهنگی دشمنان گفت: در طول تاریخ روحانیت مهم‌ترین و قابل اعتماد‌ترین مرجع فکری مردم بوده‌اند، از این رو دشمن درصدد تضعیف جایگاه رفیع این قشر و حذف آن است.

حجت الاسلام حسن‌زاده آگاهی از مسائل روز دنیا و تسلط کافی بر استفاده از ابزارهای متعدد تبلیغ در جهت گسترش فرهنگ و تعالیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) را از رموز موفقیت روحانیت برشمرد و گفت: استکبار سعی می‌کند روحانیت و نقش آن را در حاشیه قرار دهد.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت شیعه به دلیل استقلال، همواره مورد هدف و حمله دشمنان قرار داشته است، تصریح کرد: امروزه وظیفه اصلی روحانیان حفظ و پاسداری از آرمان‌های مقدس اسلام حرکت در مسیر ولایت فقیه است.

مدیر حوزه علمیه مراغه در ادامه با تأکید بر مجاهدت علمی طلاب خاطر‌نشان کرد: توجه به مسأله تحقیق و پژوهش در مدارس علوم دینی، بهترین شیوه برای تحقق جنبش نرم‌افزاری و تحول در علوم انسانی است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: امروز حوزه‌های علمیه نتوانند پاسخگوی نیازهای فکری و عقیدتی جامعه باشند، انحراف در ساختارهای مخلف نظام اسلامی مشهود خواهد شد.

گفتنی است، هم اکنون ششصد طلبه در سه حوزه علمیه برادران علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی‌(ع) و خواهران حضرت فاطمه زهرا(س) مراغه مشغول به تحصیل هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات