۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۸۲۲۲
عضو خبرگان رهبری:

پاسداری از مرزهای عقیدتی رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: پاسداری از مرزهای عقیدتی برای جلوگیری از نفوذ عقاید انحرافی طراحی شده از سوی دشمنان بسیار مهم و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) مراغه اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست در سایه تلاش و پرچمداری نهضت حسینی و مجاهدت علمای بزرگ دین و جوانان معتقد و متعهد به اسلام بود.

وی رساندن پیام نهضت حسینی را وظیفه علما دانست و خاطر‌نشان کرد: همان گونه که مرزهای جغرافیایی نیاز به محافظت دارد، پاسداری از مرزهای عقیدتی برای جلوگیری از نفوذ عقاید انحرافی طراحی شده از سوی دشمنان نیز بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: دشمن نیرنگ‌های خود را هر روز به رنگی و جلوه‌ای نمایش می‌دهد و این وظیفه روحانیان است که با با افشای تبلیغات کاذب و پوچ دشمنان اسلام و ایران واقعیت و ماهیت حقیقی دشمنان را نشان دهند.

وی با اشاره به این‌که روحانیت باید خود را با مسائل روز فرهنگی هماهنگ کند، تأکید کرد: رصد‌گری مسائل فرهنگی و مذهبی بسیار مهم است، که البته ‌این مسأله با اختصاص یک ساعت از وقت روحانیت و بررسی پایگاه‌های مختلف خبری و تحلیلی امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تأکید بر آشنایی روحانیت با ابزارهای ارتباطی روز دنیا خاطر‌نشان کرد: با توجه به این‌که دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم درصدد از بین بردن آموزه‌های قرآنی و اسلامی در بین اقشار مختلف مسلمان به ویژه جوانان هستند، نقش روحانیان برای جلوگیری از اهداف شوم دشمنان بسیار ارزنده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پایداری بر میثاق طلبگی اظهار داشت: ساده زیستی و مردم‌داری روحانیت اصل مهم و اولیه در تبلیغ به شمار می‌رود، تبلیغ عمل‌گرا بهترین نوع تبلیغ آموزه‌های دینی است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که مردم اسلام را با روش زندگانی و سلوک روحانیت می‌شناسند، گفت: اگر مردم به ویژه جوانان کاری خلاف شرع، قانون و عرف از یک روحانی مشاهده کنند، آن را به حساب همه جامعه روحانی خواهند نوشت؛ از این رو مراقبت طلاب نسبت به راه و روش زندگی بسیار اهمیت دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات