۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۸۸۱۸۴
امام جمعه سراب:

گسترش فرهنگ ورزش نیازمند پایبندی به اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: گسترش فرهنگ ورزش همراه با اخلاق، زمینه‌ساز داشتن جامعه‌ای سالم می‌شود.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، امروز در جمع ورزشکاران این شهر گفت: ورزش به عنوان یک تفریح سالم می تواند به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه کمک کند.

امام جمعه سراب با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوند بین ورزش و معنویت اظهار داشت: امروزه دشمنان نظام اسلامی با توسل به انواع کارهای فرهنگی درصدد اغفال و جداسازی قشر جوان کشور از نظام هستند که توسعه فرهنگ ورزش همراه با ادب، اخلاق و معنویت می‌تواند جامعه به خصوص نسل جوان را از آسیب‌های اجتماعی مصون سازد.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این‌که ورزشکاران باید مروج روحیه جوانمردی و اخلاق نیکوی اسلامی در جامعه باشند، تصریح کرد: ورزشکارانی که با وضو در میادین ورزشی حاضر می شوند و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت به مصاف با حریف می روند قهرمانان واقعی هستند.

رشتبری ورزش را تقویت کننده روح تعبد و بندگی در برابر معبود دانست و خاطرنشان کرد: هدف نهایی ورزش نیز همچون دیگر امور باید رسیدن به تقرب الهی باشد.

امام جمعه سراب خواستار بهره‌گیری مربیان ورزشی در کلاس‌ها و تمرینات آموزشی از آموزه‌های دینی و سخنان هدایت بخش ائمه اطهار شد و اضافه کرد: ورزشکاران باید از همان ابتدای کار با تعالیم ارزشمند الهی آشنا شوند و به توصیه‌های بزرگان دینی توجه کنند.

در ادامه احمد حاج محمدی، رییس تربیت بدنی سراب، با ارائه گزارشی از وضعیت ورزشی منطقه گفت: ورزشکاران این شهر همواره تلاش می‌کنند‌ در کنار کسب عنوان‌های قهرمانی فاتح میادین اخلاقی نیز باشند.

وی افزود: داشتن روحیه توکل به خدا و توسل به اهل بیت از ویژگی‌های بارز ورزشکاران موفق است./949/پ202/س
ارسال نظرات