۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۸۷۲۶۴
آیت‌الله نوری ‌همدانی:

اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن اصلی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، ارزش های اسلامی، مردم و ولایت فقیه را از جمله ارکان مهم انقلاب اسلامی برشمرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی از مراجع تقلید روز یکشنبه، در دیدار با شماری از فرماندهان و پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنانی ارزش های اسلامی، مردم و ولایت فقیه را سه رکن اصلی در انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی بیان داشت: امام راحل با بیانیه ها و سخنان گهربار خود مردم را بیدار و متحد کردند و آنها را علیه رژیم شاهنشاهی بسیج ساختند و مردم نیز به خوبی در این راه با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همراهی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: امام راحل همواره از نقش مردم به نیکی یاد می کردند و بر ضرورت رفع مشکلات محرومان و مستضعفان و اقشار ضعیف تاکید داشتند.

این مرجع تقلید، با اشاره به نقش برجسته مردم در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، ضرروت خدمات رسانی بیشتر به مردم و رفع گرانی، ایجاد ارزانی و رفاه آنان از سوی دولتمردان را متذکر شد و اظهار داشت: مردم ایران در صحنه های مختلف حضور یافته و نقش اساسی و رسالت خود را ایفا کرده اند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه دشمنان نظام در تلاش هستند مردم را از حکومت و دولت جدا کنند تاکید کرد: تا خروش مردم وجود دارد نظام و انقلاب اسلامی پابرجاست و دشمنان و بدخواهان انقلاب طرفی برنخواهند بست.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت اظهار داشت: در جنگ های سخت دشمن ظاهر و مشخص است، اما شرایط در جنگ نرم تفاوت دارد و برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام و اسلام ابتدا باید اسرار و ویژگی ها و شاخص های فتنه و جنگ نرم را شناخت و سپس برای مقابله با آن موضع‌گیری و اقدام کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه همه ما در برابر انقلاب وظایفی داریم و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهیم، نقش و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: بحمدلله بعد از ارتحال امام راحل، حضرت آیت الله خامنه ای مقام عظمای ولایت، به بهترین شکل ممکن کشتی انقلاب را سکانداری و مدیریت کرده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اوصاف و ویژگی های ولی فقیه در نظام اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فقیهی برجسته، زمان شناس و دشمن شناس و شجاع و در برابر دشمنان مقاوم هستند و به خوبی نقشه‌های آنها را می‌شناسند و در برابر آنها موضع گیری می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورا نشات گرفته و زمینه ساز قیام و حکومت جهانی امام عصر است./924/پ202/ج

ارسال نظرات