۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۸۷۱۸۵

نشست تخصصی عرفان اسلامی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - نخستین نشست تخصصی عرفان اسلامی با هدف مقابله با عرفان های کاذب و جریان های انحرافی در اردبیل برگزار می‌شود.
عرفان اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی دژبانی، مسوول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین نشست تخصصی عرفان اسلامی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این نشست تخصصی چهارشنبه هفته جاری با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در خانه معلم اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این نشست با حضور صاحب‌نظران حوزه عرفان اسلامی همراه خواهد بود، تصریح کرد: هفتاد نفر از مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه استان اردبیل در این نشست تخصصی حضور خواهند داشت.

دژبانی هدف از برگزاری این نشست را ارتقای توانمندی طلاب و مبلغان با مبانی عرفان اسلامی و مقابله با ترویج عرفان های دروغین دانست و افزود: ارایه راهکارهای مؤثر و به روز برای مقابله با نحله‌های انحرافی و آشنایی مبلغان با عرفان اصلی اسلامی از جمله محورهای برگزاری این نشست تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر رواج عرفان های دروغین حالت خطرناکی به خود گرفته و علاوه بر دکان داران داخلی، شیادان خارجی نیز به این جمع اضافه شده اند.

مسوول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بهترین روش برای مقابله با عرفان های دروغین ارتقای سطح معرفتی مردم است تا بدین وسیله توان مقابله عمومی جامعه در برابر این جریانات انحرافی بالا رود.

وی تصریح کرد: البته روحانیت و مساجد نیز در این زمینه نقشی مهم بر عهده دارند و باید در زمینه جذب مخاطب و مخاطب شناسی گام برداشته و همراه با نیازهای جامعه و جوانان حرکت کنند.

دژبانی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی، تخصصی و زبانی از مکتب اهل بیت‌(ع) در اردبیل خبر داد و افزود: این دوره با هدف آشنایی و نقد وهابیت و نحله‌های انحرافی از امروز با حضور یکصد نفر از مبلغان و روحانیان آغاز شد./935/پ202/س
ارسال نظرات