۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۷۱۲۱

آغاز به کار ۵۰۰ مدرسه قرآنی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی، ۵۰۰ مدرسه قرآنی در مدارس آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کردند.
قرآن


معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امسال در کل مدارس کشور 10 هزار مدرسه قرآنی راه اندازی خواهد شد.

همایونی خاطر‌نشان کرد: از این تعداد 500 مدرسه قرآنی در شیفت مخالف مدارس تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان این‌که مدارس قرآنی سطح بندی خواهند شد، گفت: حضور در کلاس های این مدرسه اجباری نیست و والدین دانش آموزان می توانند داوطلبانه نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس قرآنی اقدام کنند.

معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در شرایط کنونی تنها رشته‌های روخوانی و روانخوانی در این مدارس تدریس می شود که در آینده نسبت به راه اندازی کلاس های تفسیر، مفاهیم، تجوید، قرائت و ترتیل تمهیدات لازم پیش بینی خواهد شد.

وی با تاکید بر برداشتن گام های موثر و معنوی سطح آموزش عمومی قرآن کریم در بین دانش آموزان گفت: تقویت بنیه اعتقادی، رفتارهای دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنان در مقابله با تهاجم فرهنگی موجب توسعه و تعمیق مفاهیم غنی قرآن در جامعه می شود.

همایونی ادامه داد: قرآن مجید پایه گذار مکتبی فراگیر بوده که هدایت بشر را در تمامی زمینه ها بر عهده داشته و دین اسلام، کامل‌‌ترین جهان‌ بینی و ایدئولوژی را به انسان ارائه کرده است.

وی با اشاره به جنبه هدایت‌گری قرآن در همه ابعاد فردی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: هدف نهایی آفرینش انسان در بستر فعالیت‌های اجتماعی و حضور در جامعه به دست می آید و قرآن بر این اساس به همه شؤونات انسان توجه خاص دارد. /935/پ202/س

ارسال نظرات